Hallo, Hoe laat ik de zuiger bewegen op 23 mm in mijn constructie vergrendelt hij, ik heb het geprobeerd met de hoek van de hendel en in stop voor de zuiger, maar ik kan de oplossing niet vinden

Aanpassing van een waterpomp, zoals deze is ontworpen, de manoeuvre is te moeilijk voor een oudere persoon.

50__assemblage.sldasm

Hallo

Klein probleem, het is een assemblage die je verzendt, je zou deze onderdelen nodig hebben waaruit het bestaat, anders kunnen we het niet openen...

dus maak een pack and go of stuur het op als een onderdeelbestand, maar we zullen niet in staat zijn om de bewegingen of een Edrawing te maken... Succes @+.

AR

2022-08-04_100214.jpg
2022-08-04_100133.jpg
2022-08-04_100158.jpg
1 like

Hallo

Of virtualiseer de assemblageonderdelen om alleen het assemblagebestand te verzenden.

2 likes

Hallo

Zoals ik me het werkingsprincipe van het beeld voorstel, vertoont het mechanisme ten minste twee beweeglijkheden
- de heen en weer gaande beweging van het handvat;
- de helling van de drijfstang aan de linkerkant...

Wat betreft het deksel (zuiger?) van de "ketel": stijf met verticale verplaatsing, of vervormbaar diafragma?
De titel van uw vraag duidt op een blokkade, de tekst op een evolutie van het mechanisme dat verband houdt met de waarden van de inspanningen.
Een reeks punten die moeten worden verduidelijkt om te hopen op passende antwoorden.

pompe.mp4
1 like

Hallo jagardette,

Hallo jagardette,

Inderdaad, ik ben het volledig eens met m.bit.

Het zal nooit werken zoals mijn voormalige baas altijd zei... HIHIHIHI; HAHAHAHA

Succes.

@+.

AR.

Bedankt voor je antwoorden, een beetje meer verduidelijking, Marci

51__coupe_de_lassemblage.sldasm

Het is inderdaad duidelijker, er is alleen mobiliteit.
De tangentiebeperking kan verantwoordelijk zijn voor de blokkade. Het is nogal grillig wanneer u positiewijzigingen in de montage aanbrengt.

Het is beter om een afstandsbeperking in te stellen tussen het midden van de rol en het midden van de bolvormige koepel (?) van de zuiger.

3 likes

Hallo

Allereerst is uw 51 assemblage niet werkbaarder dan uw 50... Lees het bericht van @A.R. nog eens

Allereerst begrijp ik het doel of de werking van deze pomp niet echt. Een aperitiefhapje? Een uitgang? De hendel duwt de plunjer maar trekt er niet aan?

Vervolgens, in termen van het verminderen van de inspanning die een oudere persoon nodig heeft om de hendel te laten zakken, moeten er enkele wijzigingen worden aangebracht die de wetten die het effect beheersen beter respecteren... hefboom.

Namelijk om het draaipunt zo dicht mogelijk bij het draaipunt te brengen. Ik zou de hendel ook buigen om hem in een goede handpositie te houden, omdat deze aanpassingen de hoek van de hendel zouden veranderen. Zoiets als dit:

levier_plus_efficace.png
1 like