Hallo, mijn dialoogvenster om een weergave in SW te roteren is verdwenen. hoe het te herstellen om een hoek op te leggen. Bij voorbaat dank

Hallo, mijn  dialoogvenster om een weergave in  SW te roteren is verdwenen. hoe het te herstellen om een hoek op te leggen. Bij voorbaat dank

Hallo

Blijft u op een secundair scherm uitgeschakeld of afwezig?

Verplaatst naar een rand van het scherm en nauwelijks zichtbaar?

Buiten beeld geplaatst na het overschakelen naar een scherm met een lagere resolutie?

De oplossing hieronder...

2 likes

Dus ik zocht een beetje in het register en vond hoe ik je dialoogvenster kon resetten.

Allereerst moet deze in Solidworks gesloten zijn, zodat de knop "rotatie" is uitgeschakeld.

Typ vervolgens "Run" in Windows Keys + R om "Run" te openen en typ vervolgens "regedit" in open. Klik op OK.

Ga in de register-editor naar het adres (versie van uw SW, hier 2020): Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\SolidWorks\SOLIDWORKS 2020\User Interface\Dialogs

Scroll naar beneden tot je het volgende vindt: uiRotateViewDialog_c

Dubbelklik erop en vervang vervolgens in de gegevens van de waarde de huidige waarde door: 0,1,-1,-1,-1,-1,-1,0,0,0,0,0 en klik vervolgens op OK

Door nu op de draaiende pijlknop te klikken, verschijnt het dialoogvenster in de linkerbovenhoek van het scherm.

Daar ga je

PS: Bij uitbreiding werkt de truc voor alle* Solidworks-dialoogvensters, zolang ze maar in de lijst verschijnen.

*Wetende dat 0,0, 0,0 de coördinaten zijn van de hoeken van het dialoogvenster (x,y van de linkerbovenhoek, x,y van de rechterbenedenhoek). Met 0,0,0,0 zullen aanpasbare vakken alleen hun titelbalk weergeven, verplaats deze balk gewoon en het vak zal automatisch de grootte van de grootte naar de minimaal mogelijke grootte hebben. Typ anders 0,0,200,200 om het handvat te zien en het handmatig uit te rekken.

reset_rotateviewdialog.png
5 likes

Hallo

Geweldig dat het werkt.

Hartelijk dank

1 like

Koel. Bedankt voor het verplaatsen van de vraag naar opgelost.

1 like