Goedenavond
Kunt u dit toelichten?
Voor ons:
- modelleren is Solidworks CAD (we tekenen de onderdelen)
- Het doel van simulatie is om de weerstand van materialen te verifiëren.
- Het materiaal wordt gedefinieerd in het model (3D CAD)
- In de SolidWorks-simulatiemodule wordt het materiaal gebruikt dat in de modeler is gedefinieerd. Alle materialen die door Solidworks USA of door u als u dat wenst, zijn gedefinieerd, worden zonder enige complicatie in Simulation gebruikt.
Geef dus aan wat je precies wilt doen.
Vriendelijke groeten
Hallo Bertrand
Kunt u de hoofdtekst van het bericht gebruiken en niet de titel om uw behoeften te formuleren.
Dit is de gewoonte op alle forums over de hele wereld ;-)
Ik merk ook op dat je hetzelfde doet voor CATIA en Solidworks, weet dat het verschil vooral een enorm verschil in kosten is.
- CATIA is een "hypertrèscherware", terwijl solidworks slechts een "trèscherware" is: beide in vergelijking met freeware, die geen van beide voor de laatste simulatie doet voor zover ik weet
Vriendelijke groeten
Dank u voor uw antwoorden.
Aangezien de eigenschappen van de gedeponeerde materialen grotendeels lijken af te hangen van de omstandigheden van afzettingen (snelheid, enz.). Ik vraag me af of er software is om het gestorte materiaal te karakteriseren en zo de sterkte van het vervaardigde onderdeel te berekenen.
Bedankt
Ik denk niet dat dergelijke software bestaat, de parameters zijn onderhevig aan te veel variabelen (garenleverancier, afdruktemperatuur, snelheid, drukrichting volgens x-, Y- of Z-as , type vulling...)
Al deze verschillende parameters zorgen ervoor dat geen enkele software een betrouwbaar resultaat kan geven bij FDM-printen.
Hallo
Bent u op zoek naar modelleersoftware of wilt u berekeningen maken op uw onderdelen voordat u gaat printen?
De vraag is met welke software je kunt modelleren.... Daarom is er verschillende ruimte bij het schrijven van een bericht, vraag en definitie van het verzoek.
Voor de weerstandsberekeningen ben ik dezelfde mening toegedaan als sbadenis, voor goedkope machines (individueel) zul je naar mijn mening geen software vinden, voor professionele machines moet het bestaan omdat de parameters zeer goed gedefinieerd zijn, maar het zal duur zijn .
Vriendelijke groeten
Hallo bertrand.chabanol
Denk nog eens na: de depositie-eigenschappen zijn homogeen en het isotrope of anisotrope karakter is NS ten opzichte van de mechanische eigenschappen.
In het volgende heb ik kleine draadafzettingsprinters zoals REPRAP of kitprinters opzij gezet.
Waarvoor? Om verschillende redenen!
- Voor professionele printers is het materiaal na het storten zeer homogeen, ongeacht de technologie (draad, poeder, STereoLitho) en heeft het daarom geen software nodig die om verschillende redenen toch nutteloos zou zijn.
- Als er een defect moet zijn, kan het alleen gelokaliseerd zijn en op een zeer kleine afmeting van minder dan 100en in een dimensionaal volume van minder dan mm³.
- Geen enkele software zal in staat zijn om a posteriori te voorspellen of aan te geven waar een defect is opgetreden. Het is om deze eenvoudige reden dat geen enkele fabrikant zou durven proberen dergelijke software te ontwikkelen.
- Voor 3D-printen zijn er regels die moeten worden gevolgd, afhankelijk van het type machine (bijvoorbeeld geen scheidingswand kleiner dan 0,6 mm voor roosterconstructies)
- Klassieke PEF-simulatiesoftware laat ons zien dat zelfs onder omstandigheden waarin topologische optimalisatie tot het maximum wordt gedreven (en nog erger als we generatieve topologie doen), er nog steeds veel voor nodig is om een heel klein gebied het onderdeel aanzienlijk te verzwakken, dat sowieso een veiligheidsfactor heeft. Maak gaten van 0,5 tot 1 mm in een onderdeel en kijk naar de invloed op het resultaat van de klassieke simulatie, dat is NS.
- De hele industrie, geconfronteerd met haar mogelijkheden van willekeurige defecten, heeft meerdere destructieve maar vooral niet-destructieve controles opgezet om te beschermen tegen defecten, maar alleen in bepaalde soorten productie. Microscopische metallografie vereist zeer geavanceerde technieken om de interne structuur van een metaal te kennen die het defect kan onthullen als er geen defect is in het genomen monster: met andere woorden, nooit. Zelfs met een gieterij is de kans om in de gasbel te lopen praktisch nul en zijn er andere methoden om onderdelen te gieten.
- Enz.. enz...
Vriendelijke groeten
2 likes