Goedenavond hier.
Ik wil een machine ontwerpen met een hydraulisch systeem (cilinder, verdeler, regelaar, pomp, etc.) met solidworks.
Is er een bibliotheek voor deze verschillende componenten of moet ik ze allemaal tekenen?
Kortom, hoe doe je dat?
Goedenavond
De meeste leveranciers bieden redelijk nauwkeurige CAD-modellen in de juiste referentie. Eenmaal geladen, hoef je ze alleen maar in je ASM te monteren. Aan de andere kant is er geen mogelijkheid om animatie te doen, zelfs niet handmatig, behalve om elementen toe te voegen zoals de jack-stangen.
Aan de andere kant is dit het gedetailleerde circuit met alle symbolen die je wilt, het is een ander verhaal.
Kun je aangeven waar je precies naar op zoek bent ;-)
Vriendelijke groeten
Ik wil een gedetailleerde schakeling maken met alle componenten (laten we eerst op het niveau van 3d blijven) die in mijn vraag worden genoemd
Hallo @Marius Trésor NGUEPI_1
al aan de basis om een schematisch diagram te maken
Na het definiëren van alle componenten
Dan vind je ofwel de componenten in de bibliotheken die door onze vriend @d.Roger worden gegeven
of van de providers als hij de converteerbare 3D-modem heeft
Anders moeten ze nog steeds worden gemodelleerd, maar je hebt de juiste refs nodig en niet altijd eenvoudig zonder het product voor de ogen en in de handen
Er zijn vaak (opzettelijke) fouten bij de fabrikanten
@+
Bedankt voor je hulp
Ik heb niet veel toe te voegen aan wat mijn geachte collega's hebben gezegd.
Ik wil er alleen aan toevoegen dat het over het algemeen zelden essentieel is om een uiterst gedetailleerde weergave van dit soort uitrusting te hebben, met als doel een voetafdruk en de locatie van de bindingen te hebben.
Aarzel niet om telefonisch/per e-mail contact op te nemen met de technische verkoopafdelingen die soms toegang hebben tot databases die niet op het web staan.
Vergeet niet dat een bepaald aantal apparatuur uitwisselbaar is tussen merken, dus wat niet beschikbaar is bij de een, is te vinden bij de andere...
Alleen al voor het plezier van het tegenspreken van @Zozo_mp , worden cilinders soms op een vereenvoudigde manier gemodelleerd, maar nog steeds in verschillende delen, vooral bij Festo.