Speciale bazen op SW

Hallo allemaal,
Nieuw in het veld, ik ontwerp mijn fietsframe en probeer het goed te doen

Ik raadpleeg regelmatig dit forum en enkele tutorials op internet, maar hier ben ik geblokkeerd.

Probleem 1:
Mijn buizen hebben niet een lineaire doorsnede over de gehele lengte
Dus ik teken het profiel in de lengte van de buis en ik maak een naaf/basis met omwenteling en ik zet de centrale as van de buis als basisas: alles is in orde
Nu ik deze buizen in een goed profiel heb, wil ik er graag een aantal buigen. En daar wordt het ingewikkeld
Ik wil graag mijn "complexe" buisprofiel behouden en er een straal aan toevoegen, het lijkt gek maar ik wil de bewerkingen zoveel mogelijk in deze volgorde houden
Ik voeg het bestand toe
de buis in kwestie is de "ST"-naaf en de geleidingscurve staat in schets 11
NB: In deze schets 11 heb ik een boog en een rechte lijn die door één kant zijn verbonden, hoe voeg ik ze samen en heb ik slechts één element? Ik heb geprobeerd het aansluitpunt te verwijderen, maar ik krijg een foutmelding. 

Geometrie zonder buigen:

upload_2016-10-19_23-10-31.png

Buigcurve in blauw:

upload_2016-10-19_23-13-19.png

Probleem 2:

Idealiter teken ik de ruwe buis, d.w.z. zoals hij is toen ik hem kocht, en dan breng ik verschillende extrusies aan, enz.

Hier leest u hoe u te werk gaat om alleen de bovenbuis (TT - bovenbuis), de bovenbuis (DT - onderbuis) en de vorkbuis (HT - balhoofdbuis) te behouden door de kruispunten en het overbodige te verwijderen. De vraag lijkt vaag maar met de screenshots besef je het meteen: het hele stukje rechtsboven

PS: het bestand is van SW2016
Bedankt voor je hulp en een fijne dag

meetkunde.sldprt

door een vervorming op een curve toe te passen.

Of veeg je buis langs je ronding in plaats van hem te vervormen.

2 likes

Ja voor dit soort stuk 

Gaat door neutrale vezelschetsen

en vegen of gladstrijken

U bespaart tijd en begrip

Zoals onze vrienden @ opiep27 zeggen

@+

Hallo

Dus het eenvoudigste, probleem 2, voeg je lichamen gewoon niet samen, daarvoor bewerk je je functie opnieuw en verwijder je het vinkje bij samenvoegen.

Probleem 1: je moet niet in revolutie bouwen, maar in sweep met verschillende secties, zie bijgevoegd bestand.

@+

meetkunde.sldprt
2 likes

Dank u allen voor uw snelle antwoorden.

Ik zal een kijkje nemen als ik vanavond thuiskom