Knop, in een onderdeel of assemblage om een macro te starten

Hallo
Ik wil graag een knop in een onderdeel of assemblage plaatsen om een macro te starten. Het is een macro die specifiek is voor het onderdeel of de assemblage, dus ik wil hem niet in de werkbalken zetten (daar is een tutorial voor :http://www.lynkoa.com/tutos/3d/creer-un-bouton-macro-dans-solidworks ) maar alleen op het gewenste element. (op dezelfde manier als je objecten als een Excel-spreadsheet plaatst, maar het zou een knop zijn die automatisch een macro start). Voorbeeld:

Deze knop kan ook in FeatureManager staan zoals in het voorbeeld hierboven.

Als dit nog niet mogelijk is, kunnen we Solidworks Dassault Système dan vragen om een kleine update te ontwikkelen die deze eenvoudige functie integreert?

Ik denk dat ik wil doen wat ik in dit gesprek heb gedaan: http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/macro-mod%C3%A8le-de-document#answer-666046

Gelukkig nieuwjaar 2017

Thomas

bouton_macro2.jpg

Hallo

Het hangt allemaal af van de macro die moet worden gestart, maar je moet kijken naar de functie macro's, anders een knop in de algemene werkbalk (naast de opnameknoppen...) met een macro die een verwerking heeft waarmee je deze of die code kunt starten, afhankelijk van het type bestand.

Kortom, het heeft allemaal echt te maken met de complexiteit van de macro.

Hallo Cyril.f,

Ik zie niet in hoe de complexiteit van  de macro invloed heeft op de mogelijkheid om een knop te hebben.

Een knop om een macro te starten blijft hetzelfde in de werkbalk, ongeacht de complexiteit van de macro. Hetzelfde zou gelden voor de macro die begint met een knop op de assemblage. 

Vriendelijke groeten

Thomas

Hallo

Wat heeft het voor zin om een knop in de Feature Manager te plaatsen? Een knop bevindt zich alleen in een werkbalk. Zoals hier beschreven: http://www.lynkoa.com/store/fr/ajouter-un-bouton-pour-macro-dans-solidworks.html

2 likes

Ik heb een macro die werkt met een enkel onderdeel en een andere die wordt gebruikt voor een enkele assemblage. (en ik ben bezig met het programmeren van anderen voor andere elementen)

Wanneer iemand met dit onderdeel of merk werkt, voert hij de bijbehorende macro meerdere keren uit . Als we  niet aan deze onderdelen werken, hebben we deze macro's niet nodig

Daarom

- Als ik een knop in de taakbalk zet, heb ik twee knoppen (voorlopig maar meer in de toekomst) die in 99,9% van de kamers ruimte innemen voor niets, bovendien moet ik de knoppen op de werkbalken van al mijn collega's installeren :-\ 

- Als ik geen knop plaats, moet ik ofwel een speciale sneltoets maken om deze macro te starten of meerdere keren Tools/ Macro/ vind mijn macro... Het is vervelend als je het 10 keer achter elkaar moet doen. Daarnaast komen collega's altijd naar je toe om te vragen wat de juiste macro is? en hoe het te lanceren....

Vandaar mijn behoefte om een eenvoudige knop te plaatsen die gekoppeld is aan een kamer en die direct de macro aanroept. Deze knop kan worden geïntegreerd als tabellen op de tekening, hetzij in de Feature Manager, naast de vergelijkingen, annotaties, sensoren...   Ik wil een functie die een beetje lijkt op Excel waarmee je eenvoudig een knop op de spreadsheet kunt maken en die, wanneer je erop klikt, de macro start. 

Hallo

Om heel eenvoudig te antwoorden, zoals @Remrem aangegeven, is het niet mogelijk om dit in Solidwoks te doen!

Aan de andere kant kunt u een tekstbestand invoegen waarin u de te volgen procedure beschrijft, de plaatsen waar de macro is opgeslagen, enz. enz. voor  uw collega's (en uw opvolgers).

2 likes

@innovatie: Als ik het heb over macro-complexiteit, is het gewoon dat het van invloed is op de vraag of het moet worden geïntegreerd in een sjabloon of een knop in de tools.

Dus ik herhaal, zie in de macrofunctie: http://www.cad-magazine.com/sites/default/files/trucs/pdf/realisation_d_une_macro-149.pdf

Maar verder is de toevoeging van knoppen niet per se zo problematisch. U kunt slechts één knop per type actie hebben (zoveel mogelijk stroomlijnen) en deze alleen toepassen als het juiste bestand is geopend.

1 like

Hallo

Het werkt door "Een object invoegen", "Maken uit een bestand" te doen en vervolgens naar een programme.exe te wijzen. 1 dubbelklik op uw object om dit programma te starten.

Dit betekent dat u een programma moet maken in plaats van een macro.

Vriendelijke groeten

capture.png
2 likes

Het werkt ook door een hyperlink naar uw programma in te voegen...

In dit geval start 1 simpele klik op de link uw programma.

Vriendelijke groeten

Dank u allen voor uw antwoorden,

De meest geschikte oplossing voor mijn PB is waarschijnlijk die van D.roger, nadat de anderen ook hun interesse hebben