De visualisatietool maken

Hallo

Ik heb geprobeerd de visualisatietool in te stellen om een globaal overzicht van mijn stuklijst te krijgen vanuit de assembly.

Hiervoor heb ik al een stijl in Excel-formaat opgeslagen en heb ik geprobeerd te begrijpen hoe deze is gecodeerd.

Door het Excel-bestand van het visualisatiesjabloon aan te passen (een beetje met vallen en opstaan)  is het me gelukt om 9 aangepaste kolommen naar voren te brengen in plaats van het oorspronkelijke maximum van 5. (bij de tiende stort hij neer). Op zich is het een beetje victoir voor mij:)

Het probleem is dat alleen de eerste 5 kolommen overeenkomen met wat ik in het Excel-bestand heb gecodeerd. steevast gebruiken de laatste 4 kolommen de SW-eigenschappen  van dichtheid, oppervlakte, massa en totale massa Wat me helemaal niet interesseert.

Heeft iemand hulp om mij te geven om de werking van dit Excel-bestand te decoderen? 

Ik voeg mijn visualisatiemodel toe.

visu_test.xlsx

Hallo

Bent u zeker van de syntaxis voor de cellen B1 en K1.

Vriendelijke groeten

Absoluut niet! Om de waarheid te zeggen, de hele regel 1  is onduidelijk. De vakjes in regel 1 worden als volgt ingevuld:

0,Nee,Nee,0.000000,0

Uit mijn tests leidde ik af dat elk vierkant in rij 1 de vulling van een kolom aandrijft. De komma's zijn de scheidingstekens

Het eerste numerieke teken definieert de eigenschap van de kolom, gekozen uit de kolommen die in rij 2 zijn aangegeven. 0 voor het onroerend goed vermeld in vak B1, 1 voor B2, 2 voor B3, enz... BEHALVE de eerste 2 vakken, zijn de eerste 2 kolommen altijd de bestandsnaam en het aantal.

De 2e en 3e ja/nee-keuze lijken sortering in de kolom mogelijk te maken. De een of de ander zonder onderscheid... vreemd.

De 4e 0,000 definieert de positie van het begin van de kolom (in % van de breedte van het paneel)

Het laatste getal, ik weet het niet.

Dit alles is slechts een gok.

1 like

" 0,Nee,Nr,0.000000,0 "

Amy Whinehouse schreef hetzelfde.

2 likes

Xd

Hallo;

Yve,

Heb je het geprobeerd door simpelweg kopteksten te verwijderen uit kolommen die je niet wilt laten verschijnen?

Het Excel-bestand thuis ziet er als volgt uit:

visualisation_dassemblage_type_01.xlsx
1 like