Hallo
Ik merk dat ik een probleem heb met Solidworks bij het ontwerpen van een onderdeel.
Ik heb een plastic onderdeel in CAD gemaakt dat ik vandaag in productie wil nemen.
Dus hier ben ik, midden in het aanpassen om mijn overblijfselen te creëren.
Behalve dat... Ik heb een ontwerp gemaakt op 2 parallelle zijden (zie bijgevoegd bestand), de ene is perfect, de andere is helemaal buggy...
Ik heb het geprobeerd:
- Start mijn functie meerdere keren face by face, zelfde resultaat.
- Maak mijn schets in mijn functie, onmogelijk omdat ik uitga van een dunne extrusie naar een licht scheef lichaam.
Kortom, als iemand een oplossing heeft, zal het mij enorm helpen.
Bedankt!
capture.jpg
Ik moet toegeven dat ik alleen al met de afbeelding geen idee heb, zou je het model in solidworks-formaat hebben zodat we ernaar kunnen kijken?
1 like
Dat wil zeggen dat ik dit helaas niet kan communiceren, maar ik probeer de bug na te bootsen op een leeg deel.
Ik upload het als ik klaar ben (als ik het natuurlijk kan!).
Ik heb een "light" versie van het stuk gemaakt.
Ik heb het als een bijgevoegd bestand geplaatst. Het is het lichaam 16 dat afluistert.
Bedankt
piece_test.sldprt
Hallo
Heb je het geprobeerd met een kleiner ontwerp om te zien of de fout verdwijnt?
Als dat zo is, is het wijzigen van het ontwerpvlak misschien de oplossing.
Vriendelijke groeten
Ik verminderde de baas 34 en veranderde het ontwerpvlak.
Is dat het??
re_piece_test.sldprt
4 likes
Dus eigenlijk wil ik het tegenovergestelde doen.
Mijn strip moet beginnen bij 3 mm om te eindigen... waar het eindigt volgens de hoek.
Het begin van mijn ontwerp zou aan de onderkant van de extrusie moeten zijn, op de body van het onderdeel (en niet op het symmetrievlak).
Bovendien kan ik de dikte van mijn onderdeel niet wijzigen (constante dikte verplicht).
Ik heb mijn diepgang van mijn kant teruggebracht tot 0,7° en het werkt.
Waarom, geen idee...
Tijd voor mij.
Ik heb iets anders geprobeerd;
Ik heb het conceptplan dichter bij het aximum gebracht. Ik heb het gevoel dat het beter is
re_piece_test.sldprt
3 likes
Nou, ik heb wat tests gedaan, het probleem is natuurlijk groter dan je zou denken.
Inderdaad, als je gereedschap gebruikt , controleer dan op het onderdeel dat je kunt zien dat het lichaam topologisch onjuist is (het heeft fouten)
Als ik terugga naar boven in de creatieboom, is de eerste functie die een topologiefout genereert de conges 36 en het verlagen van de waarde van 10 mm naar 9 mm Ik heb geen geometriefout meer, aan de andere kant moet je de boom terugnemen omdat de volgende functie een fout maakt
3 likes
Super!
Ik denk dat SW moet afluisteren tot de limiet van negatieve draft.
Maar inderdaad, door het plan te benaderen, werkt het :)
Heel erg bedankt in ieder geval, ik zal mijn werk kunnen voortzetten.
1 like
Bedankt Fthomas, ik heb dit ook gecontroleerd en ja, het onderdeel is niet geldig op het testonderdeel dat ik heb geüpload.
Het was een van de eerste versies, alleen om de bug live te controleren, aangezien de kamer veel is veranderd :)