Forum bug, gedwongen om 2 keer te posten om het te passeren!

Hallo personeel

Een terugkerende bug die me serieus begint op te blazen, ik ben gedwongen om mijn berichten opnieuw te typen en ze elke keer opnieuw te verzenden omdat de 1e verzending de eerste keer niet wordt verzonden... Alsof een cookie na 10 seconden na het klikken op Beantwoorden is verlopen...

Los deze bug op.

6 likes

Ja, heel erg vervelend deze bug. Ik kopieer en plak elke keer voordat ik het verzend. Tenzij vergeten en soms heb ik niet de moed om opnieuw te posten...

3 likes

Deze bug is systematisch als je begint te antwoorden en iemand heeft ondertussen geantwoord.

2 likes

Hallo 

Sorry dat deze bug terugkomt, ik breng het dringend ter sprake! 

Coralie

2 likes

Voor mij verschijnt deze bug wanneer je meerdere tabbladen opent, elk met een vraag.

Ik had niet gemerkt dat het op een of ander moment opgelost was.

1 like

Hallo;

Ik ben het met Sylk eens, het is ondraaglijk ! Vooral als je tags plaatst (VBA of Anderen)
In dit geval ben ik het eens met sbadenis ... Ik heb niet de moed om mijn antwoorden opnieuw te posten als ik er niet aan denk om ze te schrijven in " Lokaal ", zodat ik ze terug kan zetten op het forum. ….

Er was een tijd dat het beter was om een " supersnel " antwoord te maken met een enkel teken, en het vervolgens te bewerken om je antwoorden rustig op te schrijven... maar dat werkt ook niet meer.

Naast het antwoord van stefbeno , als je met een nieuw tabblad op een andere site (of lynkoa's) surft, zorgt dit er ook systematisch voor dat de huidige post verdwijnt...

Ook voor mij leek deze bug nooit opgelost te worden (een beetje zoals die van willekeurige talen tijdens het navigeren op Lynkoa). Of sommige vragen die alleen op de pagina " lynkoa.com/myCADservices " verschijnen, maar niet op het forum " lynkoa.com/vragen "...

Vriendelijke groeten.

Opmerking : Coralie, weet je waarom je het pictogram (rechtsboven) " Beantwoord de vraag " hebt gemaakt, is het niet overbodig met het bewerkingsvak " Jouw antwoord " onderaan de pagina ?

Vriendelijke groeten.

Noot 2 : Eerste poging tot publicatie : Mislukt

5 likes

Van mijn kant, als ik erover nadenk vlak voor het publiceren van CTRL+A en CTRL+C.

Voor het geval dat u vervolgens het vorige bericht plakt.

Maar als ik het vergeet en ik had een sneetje brood in het algemeen geschreven, laat ik het staan, omdat ik te walgelijk ben.

4 likes

Het kopiëren om het te plakken werkt als je erover nadenkt, maar vooral als je niets anders op het klembord hebt gekopieerd dat je wilt bewaren.

Sommige forums hebben een systeem van automatische back-up van inhoud vóór publicatie, met de mogelijkheid om deze te herstellen na een storing of na het vergeten te verzenden. Maar om dit te laten gebeuren, moet de sessie open blijven tijdens de gegevensinvoer, wat hier niet het geval lijkt te zijn.

1 like

Hoi allemaal 

Onze technische teams zijn op de hoogte van deze verschillende terugkerende bugs en werken er actief aan. 

Tegelijkertijd werken we momenteel aan een nieuw forum (ik vertel je dit in preview!) dat zeer binnenkort zou moeten worden opgezet. Dit nieuwe forum (uiteraard moderner) bespaart u al deze bugs en ongemakken. Uw feedback is daarom essentieel, want het helpt ons om nieuwe verbeteringen door te voeren. 

Ik zal u op de hoogte houden van de oplossing van deze bugs en de implementatie van het nieuwe forum. 

Nogmaals sorry voor al deze problemen die je dagelijks tegenkomt, 

Coralie 

3 likes

Interessant, kan niet wachten om dit nieuwe forum te zien. Hartelijk dank aan u en uw teams.

3 likes

Zal dit nieuwe forum de gebruikelijke kenmerken van een forum hebben:
- visualisatie (bijv. door een pictogram/kleurverandering) van discussies die sinds het laatste bezoek nieuwe berichten hebben ontvangen;
- vermelding van de datum van het laatste bericht naast of in plaats van de aanmaakdatum

2 likes

Hallo @stefbeno, 

Natuurlijk! Alles is mogelijk met een nieuw forum;) 

Coralie

1 like

Hallo Coralie,

Jij doet de deur open, dus ik maak er gebruik van...

Op een ander forum dat ik vaak bezoek, is de lijst met discussies als volgt:

- De eerste kolom is een pictogram waarvan het ontwerp van weinig belang is, maar dat rood is in het geval van een nieuw antwoord (reeds genoemd);
- de tweede is de titel van de discussie met de mogelijkheid om direct naar een pagina te gaan in het geval van een zeer actief onderwerp, als je op de tekst klikt kom je bij het begin (zoals nu);
- de derde is het aantal reacties;
- De vierde is de naam van de maker van de discussie.
- de vijfde is het aantal weergaven;
- Tot slot staat in de laatste kolom de naam van de laatste deelnemer en de datum. De pijl die naar een "sheet" wijst stelt je in staat om naar het laatste antwoord te gaan dat je niet hebt gezien (dat is super handig), als alle antwoorden gezien zijn, kom je bij het laatste antwoord.

Als we de huidige weergave nemen:

We realiseren ons dat er niet zoveel aan toe te voegen valt:
- het icoontje dat van kleur verandert kan de pijl zijn die naar het aantal antwoorden wijst en door op deze pijl te klikken komen we bij het laatste antwoord dat niet gezien wordt als het bestaat, anders op het laatste antwoord;
- Door het aantal views onder het aantal reacties te slepen, maken we de ruimte naast het aantal reacties vrij om aan te geven wie de naam is van de laatste bijdrager en de datum van deze bijdrage.

Qua werking zijn we soms met meerdere tegelijk bezig met het voorbereiden van een reactie. Maar tegen de tijd dat hij het had geschreven, de tests had gedaan, gevangen had genomen, had een ander  zijn eigen gestuurd. Het zou goed zijn, wanneer we op de knop "verzenden" klikken, als de site ons informeert en het (de) verzonden antwoord(en) presenteert en aanbiedt om ons antwoord te verzenden/wijzigen/annuleren.

Een offertefunctie zou misschien interessant zijn om een reactie geheel of gedeeltelijk op te kunnen nemen: soms staan er meerdere antwoorden achter elkaar en daardoor is het soms moeilijk om te weten naar welk bericht het antwoord verwijst.

Ik heb een twijfel over hoe de spellingcontrole werkt: ik heb de indruk dat als je een antwoord schrijft, het niet goed werkt, maar als je het bewerkt, heb je de normale werking.

Ik heb hier een suggestie geplaatst die ik onlangs heb gedaan over de "Lynkoa Improvement" groep:
Ik realiseer me dat ik al een tijdje (in ieder geval een paar jaar) open vragen heb zonder antwoorden.
Ik denk dat het interessant kan zijn om een status als een "verweesde vraag" te creëren om deze vragen op de een of andere manier te kunnen sluiten.
Op een van mijn vragen die zich zo voortsleepte, maakte ik een nepantwoord dat ik valideerde als een goed antwoord, maar ik vind het niet bevredigend: de vraag wordt gemarkeerd als opgelost als er geen antwoord is en het open laten staan is niet praktisch als je op je vragen zoekt.

Een (relatief eenvoudige) gebruikershandleiding zou interessant zijn, ik zie pictogrammen/tekst in de werkbalk of in de rand van het venster waarvan ik het doel moeilijk kan begrijpen.

Ik dwaal een beetje af van het hart van het forum, maar ik denk dat dat erbij hoort: de groepen.
Dit is een deel van de site dat naar mijn mening te weinig wordt gebruikt omdat het niet erg zichtbaar, verkeerd begrepen en een beetje slecht gedaan is:
- Niet erg zichtbaar: een herinnering van de groepen waarbij men is ingeschreven, zou bovenaan de pagina, in een banner, boven de vragen kunnen worden gemaakt. We zouden dezelfde geest van werking kunnen vinden: index van nieuwe participatie.
- Verkeerd begrepen: Als je bepaalde groepen ziet, is het moeilijk om te weten waar je een vraag moet stellen, in de groep of op het hoofdforum. Het is een beetje een forum binnen het forum;
- Slecht gedaan: als je een groep opent, heb je geen discussielijst maar alle discussies met de uitgevouwen antwoorden, ik vind het niet erg leesbaar.
- Waarom "privé" groepen aanbieden? Ik heb een tijdje geleden gevraagd om lid te worden van een groep (maanden of jaren weet ik niet meer), ik heb geen antwoord...

3 likes

@stefbeno, 

Gaat het goed met je;) Bedankt voor je feedback, ik merk je verbeteringen op! 

Fijne dag, Coralie

2 likes

Hallo

Zoals vermeld @stefbeno zouden de gemeenschappelijke basisfuncties van forums op prijs worden gesteld.

Dat gezegd hebbende, hou ik wel van het grafische handvest van het huidige forum, dat contrasteert met het klassieke uiterlijk van forums. Een mix van het beste van 2 werelden zou perfect zijn.

Terugkomend op het oorspronkelijke probleem, hier is een voorbeeld van waar ik het over heb met de ultra handige autosave-functie van post:

2 likes

Als ik een opmerking mag maken, hoop ik dat het naast het nieuwe forum vooral op een nieuwe server zal zijn, want het huidige forum is echt heel traag. Het ergste is om een antwoord te sturen, zelfs 3 woorden... Het lijkt erop dat miljoenen gebruikers tegelijkertijd 10 bytes/s delen :/

3 likes

Hallo @Sylk

Ja natuurlijk, wie nieuw forum zegt, zegt nieuwe server! We zijn ons terdege bewust van deze latentieproblemen die zullen worden opgelost zodra ons nieuwe forum wordt uitgebracht! 

Het komt binnenkort! 

2 likes

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik zie een duidelijke verbetering.
Sinds de afgelopen dagen ben ik, zonder iets te hebben veranderd aan de manier waarop ik het forum raadpleeg, niet langer verplicht om 2 keer opnieuw te posten.

Dank aan het team, ook al was het een beetje lang (maar misschien niet gemakkelijk op te lossen)

2 likes

Het is waar dat ik de laatste tijd mijn kopie maak voor het geval dat, zonder het ooit te hoeven plakken, een teken is dat de bug inderdaad zeldzamer of verdwenen is.

1 like

Hallo

Ik merkte hetzelfde op, geen bug! Maar ik bleef op mijn hoede op de lange  berichten, ik doe nog steeds CTRL C in afwachting van het zeer mooie nieuwe forum.
;-)

1 like