Hoi allemaal! Het is nog tijd om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen!!
Het is lang geleden dat ik hier ben geweest om je op dit forum te zien, maar nu ben ik aan het drogen. Ik werk met Solidworks 2015 Standard x64 SP 5.0 (mijn collega heeft de professionele versie en heeft hetzelfde probleem). Het is een probleem dat zich stipt en zonder reden of logica voordoet:(
Solidworks vervangt sommige onderdelen door andere (meestal door een die "kijkt", bijvoorbeeld die is gecomponeerd om een variant te maken), zonder het mij te vertellen! Dit overkomt mij tijdens het tekenen, hetzij van een assemblage, hetzij van een onderdeel. Het is best gevaarlijk omdat er niet altijd stress of andere problemen zijn en het is niet gemakkelijk om op te merken dat het onderdeel is vervangen.
Ik kan het probleem niet reproduceren om een logica te vinden of deze bug uit te leggen.
Heeft iemand ooit dit probleem gehad? We kwamen dit probleem ongeveer drie jaar geleden al tegen, omdat we dachten dat het een "tijdelijke" bug of een slechte afhandeling was. Aan de andere kant heb ik dit probleem de afgelopen twee maanden 3-4 keer gehad.
Om terug te gaan naar het basisvoorbeeld als je een assemblage hebt met een 2CV inclusief een onderdeel dat het stuur wordt genoemd (het stuur van de 2CV).
En als je een 4L opent met een onderdeel dat het stuur wordt genoemd (het stuur van de 4L), omdat het stuur van de 2CV al systematisch open staat, zal het het stuur van de 4L vervangen door het deel met dezelfde naam dat al open staat, dus het stuur van de 2CV!
Over het algemeen is dit de enige reden voor solidworks om het ene onderdeel door het andere te vervangen.
Of op een andere manier opgenomen onder slecht gerealiseerde die een stuk vervangt zonder dat we het willen.
Het komt wel eens voor dat SW vast komt te zitten in het tapijt als we veel met kopieën werken. Van tijd tot tijd haalt hij het basisstuk tevoorschijn.
Om het probleem van een assemblage te beperken, denk ik dat het het beste is om het onderdeel te kopiëren VOORDAT het in de assemblage wordt geplaatst (de assemblage zal nooit op de hoogte zijn geweest van het vorige nummer, dus het is onwaarschijnlijk dat het een vervanging zal kunnen maken).
Voor zover ik weet, hebben we nog nooit problemen gehad tussen een lid van het Europees Parlement en de vergadering of het deel dat rechtstreeks verband houdt met het lid van het Europees Parlement (als het gaat om een onderdeel van de vergadering dat in tekening wordt gezet, zie wat ik hierboven zeg).
Daarna, als je een assemblage + MEP kopieert om een nieuwe te maken en je verandert een onderdeel in de assemblage, denk ik dat er helaas niet veel manier is om aan deze willekeurige bugs te ontsnappen.
Bij ons kopiëren we veel samenstellingen met onderdelen met verwijzingen in de context. We hebben dus vaak problemen: de verwijzingen in de context verwijzen naar de oude bestandsnaam en we eindigen met ->? van over onze hele boom.
Ik zag niets bijzonders op het gebied van de naam in de functiemanager. De enige configuratie van de onderdelen is de "standaard", die eenvoudig is.
Voor kopieën werken we met de composities om assemblages op hetzelfde moment als de onderdelen weg te halen om de externe referenties te wijzigen. We hebben nog nooit problemen gehad met verloren gegane referenties.
We zullen aandacht besteden aan deze willekeurige bugs en misschien binnenkort migreren, misschien is dit probleem niet meer aanwezig op de nieuwe Solidworks.