Solidworks-bug

Hoi allemaal

Ik werk minder dan een jaar aan Solidworks (in educatieve versie), geen probleem met de installatie. Na een paar maanden gebruik gaf de software een bericht weer als: "Full memory".  Ik herinner me dat ik helemaal aan het begin van de installatie de volledige software op mijn SSD-kaart (119 GB) had geïnstalleerd. 

Dus heb ik het Solidworks-gegevensbestand naar de algemene harde schijf van de computer verplaatst. Het probleem is opgelost, maar dit bericht begon te verschijnen tijdens het openen van de software: "De Solidworks-database ontbreekt. Niet alle functies zullen beschikbaar zijn." Ondanks dit bericht draaide de software erg goed en heb ik mijn onderdelen vrijgegeven (eergisteren was ik nog bezig met de software).

Sinds vanmorgen, zodra ik de software opende, zie ik grote traagheid en het is onmogelijk om ermee te werken omdat het zo traag is. Ik heb het Solidworks Data-bestand op de SSD-kaart hersteld en er verandert niets.

Ik zocht naar mogelijk virus, systeemfout, er komt niets uit. Ik heb mijn pc 3 of 4 keer opnieuw opgestart en er verandert ook niets.

Het is niet mijn pc, ik heb vrijwillig geïnvesteerd in een Asus Gamer-pc om mee te werken (119 G SSD; 8 G ram, i7, CG NVIDIA GEFORCE GTX 960 M)

Heb je enig idee van het probleem? Of moet ik de software opnieuw installeren?

Dank u voor uw hulp.

Hallo, guillaume.salazard ben je te zien op Solidworks Rx (op uw pc), in de sectie "diagnostiek".
Heeft u het meest recente stuurprogramma gedownload? 
Het zou misschien (ik bedoel misschien ^^) aan elkaar gekoppeld kunnen worden.

2 likes

Om op solidworks te werken heb je een sw gecertificeerde grafische kaart nodig

je hebt dus een werkstation nodig en vooral geen gaming pc

@+

8 likes

Heb je erover nagedacht om de lokale bestanden op te schonen en te verwijderen??? Op de lange termijn nemen ze veel ruimte in beslag!

en inderdaad, er is op het forum meerdere keren gezegd dat gaming-pc's verre van de beste zijn voor 3D-ontwerp.

Cdt

G.

5 likes

Ben ik de enige die hier last van heeft? "Ik werk minder dan een jaar aan Solidworks (in educatieve versie)"

Je riskeert nog steeds grote problemen als je het voor professionele doeleinden gebruikt en op een dag vallen ze op je.

Anders wel. Ik zou je aanraden om Sldws volledig te verwijderen en opnieuw op de juiste schijf te installeren. Solidworks houdt er niet van om weggezet te worden als een barbaar... Hij heeft mogelijk vingerafdrukken achtergelaten in de SSD, probeert erop te gaan, merkt dat deze vol is en vindt het niet zo leuk.

En ter informatie, de pc-vereisten aanbevolen door Solidworks: http://www.solidworks.fr/sw/support/SystemRequirements.html

5 likes

Hallo allemaal, bedankt voor de antwoorden.

Ik werk voor mezelf aan de software, maar ik verdien er geen voordelen of iets anders mee. Het is echter mijn ambitie voor de toekomst om met hem samen te werken voor professionele doeleinden. Op dat moment zal ik de licentie kopen.

Mijn computer heeft de gevraagde configuratie. Ik zet vooraf informatie op de aanvalssite voordat ik investeer.

Mijn computer gaf een foutmelding weer bij het opstarten (Applestreamphoto), er ontbraken 2 bestanden die nodig waren om de pc te laten werken. Nadat ik hem naar de computerwetenschapper had gebracht, volgde het een virus (ik word beschermd door Kapersky).

Ondanks dat het opschonen van Solidworks nog steeds niet werkte, adviseerde de computerwetenschapper me om het te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik kan het niet opnieuw installeren, hier is de foutmelding:

Interne fout: De Windows Installer-service werd niet uitgevoerd zoals verwacht voor dit onderdeel: Register_DocMgrDLL.9FB07B3D_0B7D_4A2F_82AB_F16B1F24912C.

Neem contact op met de technische ondersteuning.

Interne fout: De Windows Installer-service is niet uitgevoerd zoals verwacht voor dit onderdeel:Register_DocMgrDLL.9FB07B3D_0B7D_4A2F_82AB_F16B1F2491

Ik ga verder met de installatie en 30 seconden  later: De installatiemanager stuitte op een onherstelbare fout... Neem contact op met de technische ondersteuning... enz

Ik neem contact op met de technische ondersteuning en breng de pc terug naar de dokter (hij zorgt voor de reparaties)

Ik hou jullie op de hoogte zodra ik meer weet...

Maar het probleem ligt niet bij de pc-configuratie, dat is zeker.

In uw installatiebestand ontbreekt u sleutels. Heb je geprobeerd met ccleaner om de fouten te corrigeren??? Ja, helaas, geen enkele antivirus is 100% veilig... Ze verminderen de risico's, maar nemen deze niet weg. 

Hou ons op de hoogte voor de rest. 

Vriendelijke groeten

Ga.

"In mijn installatiebestand" wat bedoel je daarmee? Solidworks of Microsoft installatiebestand?

Ja, ik heb Cleaner al gebruikt, het heeft registerfouten opgelost, maar het heeft het probleem niet verholpen.

Precies, maar Kapersky staat bekend als een van de beste antivirusprogramma's.

1 like

In het installatiebestand van Solidworks zouden er enkele sleutels moeten ontbreken. Aan de andere kant, is het je opgevallen dat hij je eigenlijk twee keer dezelfde foutmelding gaf???  

Ik denk dat je Solidworks netjes moet verwijderen, een .exe van de solide studentenversie opnieuw moet downloaden en na het downloaden moet proberen het nieuwe bestand opnieuw te installeren.

Lekker de middag afsluiten 

Dat is precies wat ik heb gedaan, het installatiebestand is een .exe bestand,  gedownload via de website van d'assault.

Nee, ik zie de fout niet twee keer, slechts één keer, ik ga door met de installatie en 30 seconden na de hervatting van de installatie wordt het bericht "onherstelbare fout " weergegeven

Hallo

Na een virusaanval vereist het een iets grondigere reiniging dan het virus dat door de antivirus in quarantaine wordt geplaatst en een eenvoudige Ccleaner-reiniging! Laten we eens kijken wat er is gedaan op het gebied van schoonmaken.

Het beste antivirusprogramma is de gebruiker!!!

Verwijder SW, installeer de nieuwste versies van de msxml en Framework opnieuw en installeer vervolgens SW opnieuw.

Als dit niet genoeg is, zie https://openclassrooms.com/forum/sujet/erreur-interne-lors-d-une-installation

Vriendelijke groeten

Hallo, sorry, maar in je bericht zie ik twee keer dezelfde fout!!

" Interne fout: De Windows Installer-service werd niet uitgevoerd zoals verwacht voor dit onderdeel: Register_DocMgrDLL.9FB07B3D_0B7D_4A2F_82AB_F16B1F24912C.

Neem contact op met de technische ondersteuning.

Interne fout: De Windows Installer-service werd niet uitgevoerd zoals verwacht voor dit onderdeel:Register_DocMgrDLL.9FB07B3D_0B7D_4A2F_82AB_F16B1F2491"

Ik heb het niet uitgevonden!

Nadat ik het eens ben met d.roger. Misschien heeft het virus ophef gemaakt voordat het werd opgemerkt.

Vriendelijke groeten

In dit soort gevallen (gevaarlijke manipulatie van de softwarebestanden + virusaanval), raad ik de gewelddadige en brute aan, d.w.z. formatteren en volledige en schone herinstallatie.

Uiteindelijk bespaar je tijd en haar.

3 likes

En natuurlijk mag u niet vergeten de licentiesleutels te "bevrijden"... anders is Sldws van mening dat de licentie al is genomen en kan deze niet langer toewijzen aan de nieuwe installatie. (wat hier misschien het geval is?)

2 likes

Verstandige opmerking van Coin37coin.

In dit geval (dezelfde licentie op dezelfde machine), weet ik niet of het essentieel is. Als er nog tijd is (wat ik betwijfel), doe ik het toch

2 likes

Hallo allemaal, de problemen zijn opgelost

Mijn antivirus blokkeerde al het begin van de installatie, en toen had het virus het systeem behoorlijk beschadigd (verwijdering van een C++-programma, Visio... enz.).

Zelfs na het installeren van al deze Windows-updates werkte het nog steeds niet.

Mijn computerwetenschapper heeft navraag gedaan, blijkbaar heeft Windows een update gemaakt die Solidworks-bug maakt (mijn probleem is overkomen bij andere gebruikers). Dus voerde hij een intern herstel van ramen uit.

We kwamen niet ver van het opnieuw installeren van ramen... Nauwelijks!

Ik had inderdaad het probleem van de licentie, gelukkig had ik de vorige via een cd geïnstalleerd. Ik heb de nieuwe installatie rechtstreeks door CADWARE en ASSAULT gedaan. Ze werken allemaal op hun best

Bedankt voor je hulp, ik probeer meer te weten te komen over deze Windows-update om de informatie aan je door te geven.

Fijne dag.

Hallo

Kunt u tegelijkertijd met de update de versie van Windows aangeven?

Vriendelijke groeten

En geef ook de versie van SW aan.

Inderdaad, met versies vóór 2016 (lijkt mij) was er een conflict met de Windows KB3072630-update, maar er werd een bericht weergegeven bij het installeren van SW.