Stierennomenclatuur SW14

Hallo

Is het mogelijk om in SW14 een koppeling te maken tussen het ballonnummer en een aangepaste eigenschap van het onderdeel om het ballonnummer op de tekening te bevriezen? Voorbeeld: op mijn tekening heeft het onderdeel het nummer 112 (aangepaste eigenschap), de ballon die naar dit onderdeel verwijst moet het nummer 112 hebben.

Bedankt.

Hallo

Klik op je ballon en in het linkerdeelvenster

Zet bij "Ballontekst" "Aangepaste eigenschappen" en kies uw eigendom! =)

Succes!

2 likes

Dat kan

Selecteer de bubbel optie, in Bubble Setting/Bubble Texts neem je "Custom Properties".

Daar kies je de woning die het goed doet en die heeft gewonnen.

EDIT: @bart trok het kleed onder mijn voeten vandaan

3 likes

De woning die u zoekt staat er niet tussen. Er zijn alleen Solidworks eigenschappen.

Je moet sneller zijn Benoit =)

1 like

Hallo

Het hangt af van waar de woning mee te maken heeft:

Je moet kiezen:

"Onderdeel waaraan de annotatie is gehecht"

Zie hier:

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_SELECT_PROPERTY.htm

Oh ja, dat klopt...

Heeft u een lijst met aangepaste eigenschappen? (Extra/Opties/Documentlocatie/Aangepaste eigenschapsbestanden)

Als het bestaat, zou u een vervolgkeuzelijst moeten hebben op het niveau Aangepaste hulpmiddelen/Opties/Algemeen/Eigenschappen die wordt gebruikt als de beschrijving van het onderdeel.

Als het niet bestaat, moet u er een maken die de eigenschap bevat waarin u geïnteresseerd bent voor de bubbel.

Mijn vervolgkeuzelijst met aangepaste eigenschappen bestaat, wat doen we ermee?

Bij nader inzien is er niet dezelfde SW-reactie bij automatische bellen en handmatige bellen!

In automatische bubbel zie je alle eigenschappen en in handmatige bubbel zie je alleen de SolidWorks eigenschappen. Behalve als de handmatige bubbel eenmaal is geplaatst, kun je daar alle aangepaste eigenschappen zien...

Het ziet eruit als een insect...

Snel genoeg voor jou @bart? ;)

4 likes

Het is oké, maak je vorderingen^^