We hebben een klein probleem met verschillende boekenkaststukken (schroeven), omdat iemand van ons de neiging heeft om de basisplannen van deze kamer niet verborgen te maken, wat soms erg vervelend is in een grote vergadering om het juiste plan te kiezen om te beperken.
Daarom zou ik graag willen weten of het mogelijk is om deze 3 plannen op de een of andere manier te verbergen (in de kamer, familie of andere)
Ter info, het is niet mogelijk om het onderdeel over te schakelen naar alleen-lezen omdat je regelmatig configuraties moet toevoegen en passerende bibliotheekonderdelen de neiging hebben om vaker SW te laten crashen.
Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om dit te blokkeren .
Thuis is de bibliotheek alleen-lezen, maar ik heb een macro toegevoegd om "alleen-lezen" => "schrijven" en vice versa met een enkele klik te kunnen wijzigen.
Het werkt heel goed en je weet zeker dat je niet per ongeluk een stuk bibliotheek verandert.
Edit: anders is het natuurlijk mogelijk om ALLE vlakken van een assemblage te verbergen, of om te filteren op "vlak" uit het selectiefilter van een assemblage om in de boom alleen de vlakken weer te geven, en zo snel te zien volgens het pictogram, of ze zichtbaar zijn of niet.
Voor meer informatie over dit laatste punt, zie hier:
Het is een vrij veel voorkomende vraag om de basisplannen onafhankelijk van de andere plannen te willen beheren.
In SOLIDWORKS 2016 is het nu mogelijk om basisplannen onafhankelijk van andere plannen te verbergen/tonen: dit zal zeker helpen (zelfs als het slechte praktijken niet voorkomt)
Als het aan één persoon ligt, ligt het probleem niet bij de hardware of software !
Als het als een oude beer is , raad ik je aan om hem uit te nodigen voor de lunch op de warme plek, om een drankje op basis van hop voor hem te kopen (dit soort oude beer verandert niet meer in honing!) en om hem rustig (terwijl hij vriendelijk is) uit te leggen hoe geweldig het zou zijn als hij deze kleine moeite zou doen om die verdomde niet langer tentoongesteld te laten... Sorry, deze geweldige plannen, maar die je leven trouwens ingewikkelder maken!
Het is maar een idee! Anders werkt wat @.PL ook om de plannen te verbergen, en het voorkomt dat je uit eigen zak bent voor de drank!
Bedankt voor de antwoorden voor Benoit.LF, velen van ons hebben in deze richting geargumenteerd, maar we vinden regelmatig de posterplannen... Hoezeer ik hem ook heb uitgelegd dat het laten staan van de schetsen en plannen op Getoond, het de belasting van zware assemblages aanzienlijk belast en dat ontegensprekelijk het risico op crashen wordt verhoogd, niets doet het en toch klaagt hij regelmatig als SW crasht...
Dus zelfs als het niet de oplossing is waar ik op hoopte, denk ik dat ik het idee van .PL zal volgen .
Aan de andere kant een korte vraag over het maken van een pictogram voor een macro.
Wat is het formaat van het pictogram (bmp 32x32 px en de resolutie)
Ik gebruik Gimp en kan het pictogram niet aanpassen.