Ik modelleer een onderdeel waarop ik twee configuraties zou willen . De ene met gaten aan de linkerkant van mijn deel, de andere met gaten aan de rechterkant. Dit zijn dezelfde gaten en zullen in mijn ontwerpfase nogal veranderen, dus heb ik een symmetrie gemaakt.
Ik zou graag willen dat de "linkse" configuratie alleen de linker gaten weergeeft en vice versa. Het verwijderen van symmetrie in een van mijn configuraties is geen probleem. De pb is eerder om de ouderfunctie te verwijderen en alleen de symmetrie weer te geven.
Ik zocht naar een manier om "een functie te verwijderen" zoals je een lichaam verwijdert zonder dat het de functies van het kind beïnvloedt, maar niets.
Symmetrie is gebaseerd op de bovenliggende functie, dus het is van nature niet mogelijk om de bovenliggende functie te verwijderen (de symmetrie wordt automatisch verwijderd omdat deze is gekoppeld).
Dus ofwel een "knutselende" oplossing die zou bestaan uit het opvullen van het gat van de bovenliggende functie en het alleen in de "linkse" configuratie weergeven, ofwel het doorlopen van twee functies en het koppelen van de schetsen door een symmetrie.
Of, afhankelijk van de geometrie van het onderdeel, maak een symmetrisch model (twee afzonderlijke maar gerelateerde bestanden).
Ik heb een stuk, laten we zeggen een kubus. Aan de linkerkant van de bewerking. Ik moet dezelfde op de rechterflank hebben. Ik wil graag 2 configuraties; de ene met alleen verspaning aan de linkerkant, de andere met alleen verspaning aan de rechterkant. Ik wil deze functies kunnen koppelen omdat ik veel aanpassingen moet maken en de zaak me zo gewoon lijkt dat ik zeker wist dat het gepland was.
Ik vond de oplossing met Cyril.f door een schets te maken op de rechterflank en alle entiteiten van mijn schets te relateren aan de schets van mijn linkerflank. Het werkt best goed.