Hallo allemaal, ik doe dit jaar een project voor mijn optie Engineering Science in Terminale S. Kortom, het doel is om een loopband te kunnen kantelen om een helling te simuleren. We hebben een 3D-model gemaakt op Inventor en we willen graag berekenen welke krachten er op de cilinder komen te staan als er een persoon van 100 kilogram op de mat zou staan. Maar we weten helemaal niet hoe we het moeten aanpakken... Help ons alstublieft door ons berekeningen te geven die we kunnen toepassen of geef ons een tip om de krachten direct op Inventor te simuleren. Bij voorbaat dank voor uw hulp.
PS: Ik voeg het Inventor-bestand van ons model toe.
Het is een uitgebalanceerd systeem dat onderhevig is aan 3 krachten: het gewicht van de persoon, de kracht van de cilinder en de reactie bij het draaipunt.
De persoon kan overal op de mat staan. Maar in het ergste geval ligt het aan het einde van de mat tegenover het draaipunt. Het gewicht wordt uiteraard verticaal uitgeoefend.
Omdat de cilinder aan elk uiteinde wordt gearticuleerd, wordt de uitgeoefende kracht langs de as van de stang uitgeoefend.
Van daaruit kunt u de momenten ten opzichte van het draaipunt berekenen om de reactie op de cilinder te bepalen.
U kunt optioneel de reactie op de spil later bepalen door de balans van het geheel te controleren.