Berekening van de draadstangkracht

Hallo

Voor een persoonlijk project wil ik een draadstang op maat maken die zal worden gebruikt om een last te monteren en te lossen via een beitelachtige monteur, zie bijgevoegd diagram

De vraag is hoe je de werkelijke kracht op de horizontale draadstang aan de onderkant van de beitel berekent? 

principe_ciseau.png

Omdat mijn diagram niet erg duidelijk was, slaagde ik erin een beter diagram in het Frans te vinden, zie bijgevoegd

tempsnip.png

Persoonlijk project met een lading van 2t, hmmm...

1 like

Inderdaad, ik kan een coef 4  worden gezet die oversized is, ik ben op een echte lading van 500 kg

Voor dit soort apparatuur 

Het probleem is dat ik denk 

1) De draadstang moet niet-uitgaand zijn

Dus geblokkeerd aan de voor- en achterkant, zodat de stang altijd intern blijft bij de basis, zal het voorkomen van het verdraaien van deze genoemde draadstang 

wat er gebeurde vanuit een zekere bron, al was het maar door er onder andere mijn voet op te zetten

Het is dus het getapte deel dat alle inspanning via de Step zal overnemen

Kijk voor het type draadstang naar de prik van uw auto en het type schroefdraad in het algemeen: deze is trapeziumvormig 

@+

2 likes

Hallo

Allereerst, en ik verontschuldig me bij voorbaat: hier is een grote emmer ijswater, maar ik heb aan het einde een droge en warme handdoek om je te troosten

Solidworks heeft niets aan het berekenen van uw tabel.  BAM !!! neus! Poef! Badaboum  behalve voorwaarden.

Je moet het volgende doen:

1°) berekeningen alvorens met het ontwerp te beginnen
2°) definieer de maximale hoogte van de elevatie en daarmee ook de lengte van de armen  (hoe zwaarder en hoger het is, hoe langer de staven moeten zijn).
De krachten geven je de staafsecties die je kunt gebruiken.

Wanneer de theoretische berekeningen zijn gedaan evenals uw realisatie met de juiste materialen, de juiste assen; de juiste zijkanten en afstandhouders (afmetingen en materialen) en je assemblage is klaar: dan en alleen dan kun je met SolidWorks een eindige-elementensimulatie maken die je theoretische berekeningen valideert.

Als je zegt dat je op een lading van 500 kg zit, moet je weten dat wanneer je in de lage positie bent, de inspanningen veel groter zullen zijn.
Bijvoorbeeld, voor een tafel met een loophoogte van 600 mm en voor een belasting van 500 (5000N) zal de kracht op de schroef 15261N zijn.
Het is niet genoeg om te zeggen dat ik 2 ton (d.w.z. 56680 N) heb gezet om een veiligheidsfactor van 4 te garanderen, omdat de krachten niet lineair zijn, wat zou betekenen dat je tafel onnodig te groot wordt. De coëfficiënten worden gemaakt op de zwakste elementen.

Let op: zoals aangegeven door @GT22 vergeet de draadstang en ga minimaal met een bronzen moer door een trapeziumvormige schroef. Bovendien heeft @Stefbeno gezien de aangekondigde cijfers zijn haar nog steeds recht op zijn hoofd.

Je moet denken dat zozo_mp heel slecht is om zo te praten en nou nee, want ik heb een magische spreadsheet waarmee je alles in Excel kunt berekenen (omdat het volledig aanpasbaar is) voordat je begint met het tekenen van een onderdeel in SW (dit zijn de theoretische berekeningen die moeten worden gedaan voordat er een ontwerp wordt gemaakt).
Het is ontworpen door een goede vriend van mij op een ander forum. Hij maakte zelfs verschillende vellen volgens het aantal staven (4 staven, 8 staven of meer).

Vriendelijke groeten

PS: kijk naar de prijs van een tweedehands tafel, voordat je aan zo'n realisatie begint, want het aangekondigde gewicht laat een prestatie zien die niet binnen het bereik van een pure amateur ligt. Tenzij je alles doet zoals ik al zei en je al veel weet over industrieel mechanisch ontwerp.

3 likes

Zie deze link

http://www.france-manutention.fr/Produits.awp?Famille=Tableselevatricesmanuelles

2 likes

Hallo en bedankt allemaal voor deze feedback, inderdaad wat het ontwerp betreft, ik begin nergens aan omdat ik er de voorkeur aan geef om eerst het meest kritische element te dimensioneren, namelijk de trapeziumvormige schroef en de draaipennen, voor de laatste is het een eenvoudige schaar, daarom had ik geen problemen, maar voor de schroef wordt het ingewikkelder Ik ben geïnteresseerd in elke Excel-berekeningsnota die de grootte van de genoemde schroef kan bepalen

Hallo

Het is niet per se een eenvoudige afschuiving, want afhankelijk van het gewicht kun je beter een pengat hebben die je inspanningen in de dekvloer maakt.

Voor de Excel-sheet vind je het gratis bijgevoegd: maar aan de andere kant moet je mijn vriend Mecano41 bedanken die geweldig werk heeft geleverd. (Anders, net als in Mission Impossible, vernietigt het laken zichzelf binnen 10 seconden en heb je het rood van schaamte op je gezicht  ;-)    )

Vriendelijke groeten

table_a_1_niveau_verin_en_bas_2_.xlsm
4 likes

@gt22 dat ik dit onderwerp vaak op een ander forum heb behandeld en zoals we in de link zien, heb je voor 300 euro de nieuwe tafel, dus waarom zou je het proberen, zelfs als het dubbele of viervoudige kost als je niet alles in pruik bewerkt en je koopt (shit in China) alleen de schroef en de moer in brons.

Vriendelijke groeten

1 like

Wauw, mooi, we kunnen zelfs de tafel verplaatsen!
Bedankt Zozo_mp voor het delen van dit werk.
En gefeliciteerd aan je vriend Mecano41.