Hallo allemaal, ik heb een klein probleem met het berekenen van de massa van een roterend object. Ik meng alle formules erdoor. Kortom, ik heb een object dat om een as draait, en dit object wordt vastgehouden door een schroef (ik vereenvoudig het). Mijn object weegt 0,551 kg, het draait op een Ø0,26 m en met een snelheid van 26,6 tpm (21,7 m/s als ik me niet vergis, want perifeer = 0,816 m). Ik heb de formule F = (mv)/r gebruikt. m = massa v = snelheid r = straal
Hierdoor heb ik 92 kg trekkracht op de schroef. Kunt u bevestigen of de redenering goed is? Het lijkt me enorm.
Als " de schroef onder spanning staat ", ziet de montage er zo uit?
Zo ja, dan is de uitdrukking voor de dynamische resulterende Rd (" middelpuntvliedende kracht") als volgt: Massa M in kg (0,55), straal r in m (0,13), W naar RAD/S (167.1)
Wat, tenzij er een rekenfout is, Rd = 2001 N zou geven... De schroef is belangrijk, maar ook het dynamisch balanceren van het roterende geheel. Het gaat schudden...
@m_blt ... Je vindt het ook moeilijk om een goed werkend postulaat te vinden zonder een klein schematisch diagram van roterende objecten te hebben?.. @Jean-miii : Een kleine krabbel zou op prijs worden gesteld.