Ik wil graag advies over hoe ik eenvoudig berekeningen kan uitvoeren op Solidworks Simulation voor honderd configuraties van hetzelfde onderdeelbestand.
Om wat context te geven: ik ben bezig met het ontwikkelen en standaardiseren van een nieuwe reeks producten, en nu moet ik de sterkteberekeningen van de dragende onderdelen uitvoeren om de afmetingen aan te passen aan verschillende criteria.
Ik heb een Solidworks-bestand met eenvoudige geometrie, configuraties beheerd door een familie van onderdelen en een bewezen berekeningsmethode voor veel eerdere specifieke studies, maar het idee om alle simulatiestudies met de hand te moeten maken en configureren maakt me een beetje bang.
Elke studie zal naar een andere configuratie moeten wijzen, andere belastingswaarden moeten gebruiken en de maaswijdte zal ook moeten evolueren in functie van de grootte van de onderdelen. Dit alles met de hand doen zal buitengewoon vervelend zijn, met een risico op fouten dat niet nul is en de berekeningen zullen vrij lang duren als alles eenmaal is samengevoegd.
Denk je dat we dit op de een of andere manier kunnen automatiseren, misschien door de familie van onderdelen?
Aanvullende informatie: Ik gebruik SW14 Standard SP3 met Solidworks Simulation Professional.
@gt22 is de vergelijking pas mogelijk als alle configuraties zijn berekend, maar dit betekent niet dat de berekeningen voor elke configuratie worden gestart.
Ik denk ook Tomalam, dat macro's elk deel van het probleem zouden kunnen beantwoorden, maar ik moet toegeven dat ik er nooit echt in ben gedoken. :(
@Coyote, ik heb een paar jaar geleden optimalisatie een beetje gebruikt in geavanceerde training, maar als mijn geheugen correct is, beantwoordt het mijn probleem slechts gedeeltelijk en niet noodzakelijkerwijs het meest pijnlijke deel.
Van wat ik me herinner, varieert optimalisatie dimensies op een configuratie volgens verschillende criteria. Voor het optimalisatiegedeelte weet ik waar ik op moet spelen, het is vrij eenvoudig (ook al is het een beetje lang)
@gt22, ik ken de vergelijking van resultaten, maar mijn configuraties vertegenwoordigen geen verschillende versies van hetzelfde onderdeel waarop ik ontwerpideeën zou willen vergelijken, maar verschillende onderdelen. We zullen uiteindelijk onderdelen hebben van 100 g tot misschien 100 kg.
In feite ligt mijn grootste probleem in het maken, de parametrisering (van belastingen, maaswijdte) en de berekeningen van alle onderzoeken (honderd) zonder alles met de hand in te voeren.
@ChatNoir, als u zich in SW 2014 bevindt, is het nu mogelijk om niet alleen de afmetingen van de modellen te controleren, maar ook de waarden van de belastingen; Het doel is om x scenario's te maken die automatisch worden berekend.