Ik probeer precies te achterhalen welke kracht een cilinder op een samenstel nodig heeft.
De antwoorden op deze vraag verwijzen naar rekenmachines, maar ze zijn niet nuttig voor mij omdat het op te tillen deel niet lineair en homogeen is. Het is een vrij complexe structuur met een "mand" van enkele tientallen kilo's die door een spil op een specifieke locatie in elkaar wordt gezet.
Sommige mensen praten over de bewegingsanalysetool, maar ik heb problemen met het gebruik van de functie en kan geen tutorial vinden.
Als uw systeem mechanisch 2D-modeleerbaar is, kan een eenvoudige schets die het probleem grafisch aanpakt voldoende zijn, zonder dat er andere modules of toepassingen nodig zijn. Anders moet je een mechanische simulatietool gebruiken...
Kunt u op zijn minst een diagram van uw mechanisme geven om het probleem te beoordelen?
Ik plaats foto's van de bouw. Dat is alles wat ik voorlopig bij de hand heb. De cilinder zou aan het linkeruiteinde van de balk komen om het geheel omhoog te laten komen.
Het maken van een 2D-model is heel goed mogelijk als dit de beste oplossing voor u is.
Op het eerste gezicht, zelfs met een 2D-model, moet je de bewegingsanalysetool gebruiken . Is er interesse in het verbouwen in 2D in plaats van het uitvoeren van de analyse in 3D?
Naar mijn mening zou een krachtvergelijking als functie van de hoek gemakkelijker en sneller zijn dan een iteratieve simulatie, aangezien de beweging vrij soepel is (zonder plotselinge variatie of schok...).
Ik doe wat onderzoek, het vordert en het zou niet ingewikkeld moeten zijn, het is gewoon dat het zal zijn met de aanvulling "solidworks motion" en (of) "design study", dus als je deze module niet hebt, kun je beter een vergelijking gebruiken,
Waar wordt de cilinder geplaatst? Schiet hij en waar?
Als de te heffen massa alleen het grijze parallellepipedum is, is het gemakkelijk om de positie van het zwaartepunt te kennen. Daarna, als ik het goed begrijp, is het gewoon een eenvoudige hefboomarmberekening.
Voor de cilinder telt de maximale inspanning voor de maatvoering.
Geef aan of het een elektrische actuator is (dit is de gemakkelijkste) of pneumatisch of hydraulisch, maar het hangt allemaal af van de snelheid, waarvan ik hier aanneem dat deze erg laag is.
Het is een cilinder om de beweging, gemaakt door een operator, te ondersteunen via de hendel aan de rechterkant van de zwenkkraan.
Het kan zonder zorgen ergens anders of anders worden geplaatst. Corrigeer me als ik het mis heb, maar de cilinder moet worden geplaatst met de richting van de kracht, rakend aan de rotatie van de jib op het moment dat de kracht het grootst is. Met andere woorden, de cilinder moet loodrecht op de zwenkkraan staan wanneer deze het meeste gewicht moet tillen.
Ik heb Solidworks-beweging, dus ik kan een goede bewegingsanalyse uitvoeren, maar ik ken de tool niet en zie niet hoe ik deze berekening moet uitvoeren.
Als het eenvoudig is om het met de hand te doen, ga ik ervoor, maar nogmaals, het is niet lineair. Het grijze parallellepipedum heeft een zwaartepunt dat niet altijd onder het draaipunt ligt tijdens de draaibeweging. Inderdaad, bij ongeveer de helft van de omwenteling komt de bel in contact met de dubbele paal, net onder het hoofdkogelgewricht en begint dan de beweging van de steel te volgen . Ik weet niet of het invloed heeft op de berekening.
Omdat het een tilhulpmiddel is en geen "autonome" krik. De berekening lijkt mij veeleisender! De lift moet gemakkelijk zijn voor de operator, dus net onder het gewicht van het op te tillen geheel, maar als de kracht van de cilinder te sterk is berekend, kan deze niet in de lage stand blijven staan.
Bedankt dat je dit samen met mij hebt onderzocht. Het is echt gaaf!
Uiteraard is uw hefsysteem mechanisch vlak. Hierdoor kan een 2D mechanische studie op basis van schetsen gebaseerd worden op het bestaande 3D geometrische model . Het gaat om het construeren van een schets in de assemblage op een zodanige manier dat eenvoudig de belangrijkste elementen van het mechanisme worden geïdentificeerd: verbindingscentra, richtingen, krachten. Vervolgens worden de paar basisregels van de "grafische" statica toegepast.
Details van een mogelijke studie in de bijgevoegde zip, in de vorm van een Word-document en een sjabloon gemaakt met SW 2018.
Ik ben gekomen om uw laatste opmerkingen te lezen over het feit dat de cilinder een bediener moet helpen. Dit verandert het doel van het probleem enigszins, aangezien het erom gaat de inspanning die het moet leveren om openheid te waarborgen, te beperken. Aan de statische studie moet de inspanning van de operator (constant?) worden toegevoegd om de wet van de ondersteuning af te leiden die de actuator (of waarom niet een eenvoudige veer) zou moeten bieden. Het kader van uw studie zou vollediger moeten worden gedefinieerd...
Dat gezegd hebbende, blijven de principes van het gebruik van een schets geldig.
Twee opmerkingen na een intense reflectie ;o) - een gasveer werkt door te duwen, wat niet compatibel is met het schema dat ik heb voorgesteld, waarbij de cilinder moet werken door te trekken om de kuip op te tillen. De geometrische lay-out zou moeten worden herzien om het te laten werken door te duwen; - Nog steeds op basis van mijn diagram zou de werking van de cilinder tijdens het tillen met ongeveer 30% moeten afnemen, op een ongeveer lineaire manier. De kracht van een gasveer varieert echter weinig in de loop van zijn reis...
Twee redenen die de gasveer a priori ongeschikt maken. Het is misschien een goed idee om na te denken over het gebruik van een eenvoudige veer ter ondersteuning: - of een spiraal trekveer om de cilinder te vervangen. Hij werkt door te trekken en zijn inspanning wordt verminderd bij het tillen; - of een torsieveer die is geïnstalleerd op de scharnierschakel tussen het frame en de toonarm.
Een truc die we vaak zien in gieterijen waar de omstandigheden erg of te zwaar zijn voor de cilinders, ze worden vervangen door gestapelde wafergewichten.
Dit systeem heeft ook het voordeel dat het modulair is als u van operator verandert.
Het feit dat de inspanning niet lineair is, is geen probleem, omdat je stops kunt hebben die de reis van sommige pannenkoeken beperken.
Ik heb een vergelijkbaar systeem gedaan, maar met veren waar ik een beetje variatie kan hebben tijdens een belangrijke race. Maar naar mijn mening is het contragewichtsysteem eenvoudiger te implementeren en vooral goedkoper.
@lynk bedankt! Ik ga dit nog een keer doen met een motie. Ik geef toe dat het dodelijk klinkt. Solaris is een aluminium vormoven voor kunststof stoelkuipen.
Hierdoor kun je de mal op wielen brengen en de oven van bovenaf laten zakken.
@Zozo ben ik het met je eens. Ik wilde gewichten op de eerste plaats zetten. Het stelde me in staat om binnen 500 g te komen. Maar het is niet goedkoop! Het was goedkoper om een gasveer van onze leveranciers te krijgen, vandaar de toevoeging van deze veer aan het model.