Indeling bijschrift

Hallo

In de MEP voor de tapgaten krijg ik een melding dat hij het Callout Format niet kan vinden, wat betekent dat hij me niet vertelt dat het een M5 gat is maar slechts Ø 5

In de hulp

Citaat Naamgeving Standaarden voor gaten

Alle standaardstandaarden voor gatbijschriften (ANSI, ISO, Din, enz.) worden gedefinieerd in een tekstbestand dat zich in de installatiemap \solidworks\lang<language>\calloutformat.txt bevindt.

Als u afgeleide boorstandaarden nodig heeft, moet u deze ook in dit bestand definiëren.

Om een standaard te definiëren voor het lokaliseren van afgeleide gaten:

Localisez et ouvrez calloutformat.txt.	
Copiez et collez le contenu décrivant la norme ANSI.
En utilisant uniquement des lettres majuscules, remplacez ANSI par le nom de la nouvelle norme dérivée dans cette section de texte copiée dans le fichier.

Behalve dat ik de locatie niet kan vinden

Het lijkt mij dat ik dit onderwerp de laatste tijd voorbij heb zien komen, maar onmogelijk om het te vinden.

Een beetje hulp alstublieft

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Op mijn post vond ik het hier:
C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\lang\english\calloutformat.txt
Als het helpt, geef ik je de mijne:
calloutformat.txt (318.4 KB)

Succes...

3 likes

Hallo;

Het onderwerp over calloutFormats is waarschijnlijk het volgende:

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo @a_eriaud

Dank u voor de locatie!
Het blijkt dat ik dit bestand op dezelfde plaats op mijn computer heb staan.
Ik heb het .txt bestand vergeleken, namelijk het jouwe en het mijne, en ze zijn strikt identiek.
Trouwens, grappig dat dit bestand is gemaakt op 4 juli 2002 (het maakt ons een beetje jonger)

Let op: ik heb het probleem nog steeds! Ik moet op het net de truc vinden om dit correct terug te plaatsen. Op dit moment kan ik de link niet vinden (GRrrrrrr)

Vriendelijke groeten

1 like

Welkom @Maclane

Dank u, maar dit is niet de draad van de discussie waar ik aan denk.

Aan de andere kant heb ik geprobeerd de locaties te zien waar je het over hebt!
Is dat het???

Wat heb je bijvoorbeeld

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo @Zozo_mp ;

Mijn locaties zijn voor het grootste deel gepersonaliseerd (je zou om een screenshot moeten vragen van een meer " traditionele " gebruiker om de hiaten op je ongedefinieerde locaties op te vullen:
In het blauw is het pad dat naar mijn bestand leidt CalloutFormar.txt...

Wat betreft de locatie van de "Drilling Wizard Favorites Database": deze verwijst naar de " favoriete " bestanden die rechtstreeks in de Drilling Wizard zijn gedeclareerd...
image

Dit alles brengt mij bij een subsidiaire vraag:
Toen u Solidworks opnieuw installeerde, waar werd uw hele gereedschapskist/boorwizard verklaard?
Normaal: " C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\Toolbox "

Opmerking: Kijk in Windows Verkenner om te zien of een map:
"C:\Programmabestanden\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS (2)"

zou niet bestaan op uw pc (in dit geval moeten uw omleidingen naar deze locatie worden omgeleid.)
de " (2) " geeft een slechte verwijdering van oudere versies van Solidworks aan.

Vriendelijke groeten.

1 like

Welkom @Maclane

Ik heb blijkbaar geen \SOLIDWORKS (2)

Wanneer naar de locatie

Hij vertelt me dit
image

Opmerking: Ik heb zojuist de Toolbox geactiveerd in het startmenu, maar het verandert niets.

Ik denk dat ik het opgeef zolang ik er niet te veel last van heb. Dit zijn banale stukken waarvoor ik de onzincitaten met de hand bewerk

Vriendelijke groeten

PS: vrij onder ons ben ik een beetje woedend omdat ik heb betaald voor een installatieservice bij visiativ om dit resultaat te bereiken (ik ben sinds eind december 2021 niet meer in onderhoud)
:face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Nou, ik moest beginnen met deze informatie ... de enige keer dat we Visiativ een van onze posten lieten opzetten was een ramp... :rage: ook.=> NOOIT meer.

Probeer, om een " reparatie " van de Solidworks installatie te starten. Dit zou verschillende ontbrekende links en bestanden moeten herstellen.

… Veel geluk en veel geluk.

3 likes

Hallo

Wat uw tekenprobleem betreft, de calloutformat.txt regelt de symbolen in de mdp en alleen de mdp. Dit moet worden aangegeven in de bestandslocaties van uw systeemopties:
image

Persoonlijk heb ik een speciale die ik heb aangepast, de symboliek in de native mdp van Solidworks past niet bij mij.

Solidworks " fixing " zal niets anders doen dan uw tijd verspillen. De eenvoudigste manier is om de instellingen te herstellen, zo niet een beetje bruter, maar ik vind het sneller, Register-editor en je verwijdert de registers met betrekking tot de Solidworks-versie:

Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\SolidWorks\SOLIDWORKS 20XX

Pas op dat u het bovenste niveau niet verwijdert, daar zal uw installatie kapot gaan.

Wat betreft piercing-favorieten, als je de map niet definieert, ja, dan krijg je een foutmelding wanneer je een favoriet probeert op te slaan.

Persoonlijk heb ik nog nooit een probleem gehad met de Visiatv-services, ze hebben zonder enig probleem verschillende installaties gedaan voor verschillende Sldw-producten.

4 likes

Een andere oplossing: voordat u via de registersleutel het fabrieksprofiel verwijdert of terugzet naar het fabrieksprofiel, kunt u proberen te zien of het fabrieksprofiel het probleem oplost via solidworks RX.
Sluit hiervoor solidworks af.
Open Solidworks RX en klik daar:

Het voordeel van mijn oplossing is dat het bij het opstarten niet-destructief is volgens de Sw-parameters die opnieuw worden geladen.
Als dit uw probleem oplost, komt dat omdat er een beschadigde optie is.
Of je zoekt naar welke of je reset terwijl je de reg-map verwijdert, zoals geadviseerd door @geoffrey.gaillard_2 .
Met deze oplossing kunt u de oorzaak achterhalen zonder het risico te lopen uw probleem te verergeren door onwetendheid.

4 likes

Hallo aan iedereen en @ allemaal

Ik weet waar het probleem vandaan komt (pfff)

Omdat er op dit station verschillende opeenvolgende versies zijn geweest, blijkt dat er tijdens de installatie waren
SOLIDWORKS Corp
en SOLIDWORKS Corp 2022
Het is duidelijk dat de piercing-tovenaar van 2022 naar Corp wees in plaats van CORP2.

Bovendien moet u weten dat als iets Calloutformat raakt, het een Calloutformat_2

Het wees dus niet op de juiste plaats (de uitstekende VISITAIV-technicus heeft alles correct geregeld en alles werkt weer).
Blijkbaar is het geen goede optie om SLDREG op te slaan en terug te zetten pos-install omdat het veel onzichtbare dingen met zich meedraagt (alleen zichtbaar in de BDR)

Ik kan niet meer zeggen, want het gaat mijn vaardigheden te boven!

Dus op mijn HP laptop vroeg ik om alles te wissen en een schone herinstallatie uit te voeren.
Dus al mijn persoonlijke instellingen zullen helemaal opnieuw moeten worden gemaakt.
Het zal me wat tijd doen verliezen, maar ik hoop in ieder geval niet meer PB te hebben op deze machine.

Nogmaals bedankt voor je hulp

PS: @geoffrey.gaillard_2
Het bijschriftformaat wordt gebruikt zodra je op "Drilling Wizard" klikt, wat ook het moment is waarop ik de foutmelding krijg. Omdat ik het bericht negeerde, slaagde ik er toch in om zonder moeite mijn gaten in de kamer te maken, maar het is duidelijk dat ik in de MEP de informatie zoals de Ø, het type, de diepte, enz. niet kreeg. En ik moest alles invullen in de mano. (haastig deed ik het, maar het kon niet blijven duren)

Als alles wordt gerestaureerd, zou ik minder tijd verspillen aan het herschrijven van alles in de MEP.

Vriendelijke groeten

Nou, nu heb ik erg moeite om het juiste antwoord te kiezen.

3 likes