Ik struikel over dit probleem! Ik heb een nok (as) die een verticale vouvement heeft. Ik heb een kiezelsteen die horizontaal geleid wordt. Hoe de beweging van de rol op de nok te beheren, wetende dat solidworks de "nok" -beperking weigert omdat deze geen gesloten contour heeft?
Of je tekent een sjabloononderdeel (hier in blauw) voor het nokkenpad (je hebt een gesloten omtrek nodig om het te laten werken denk ik) en je verbergt (of niet het onderdeel in de assemblage, zie bijgevoegde afbeelding, of je maakt een baanbeperking volgens het advies van Azrod.
De 2 werken, het is aan jou om te zien welke oplossing je voorkeur heeft.
Voor het punt dat normaal is ten opzichte van het traject, tekent u uw traject in het midden van uw as (traject // naar het echte traject en de geen zorgen)
Edit: het nadeel van deze methode als ik me niet vergis is dat je punt in het midden van de kiezelsteen en je baan op hetzelfde vlak moeten liggen en dit kan soms beperkend zijn.
zorgt ervoor dat de stralen van het pad gelijk zijn aan of hoger zijn dan de doorsnede van de rol
het zal veel zijn + eenvoudig
Vervolgens maak je een schets via een verschuiving van je route met één dimensie = mini naar de straal van je kiezelsteen
En je begrenst via een stip de uiteinden knippen wat nutteloos is, deze schets kan en moet verborgen worden
Op je kiezelsteen maak je een asschets die je ook gaat verbergen
En je laat deze asschets samenvallen met je routeschets
Deze methode wordt al heel lang gebruikt en het werkt erg goed
@+ ;-)
Als u een kiezelsteen wilt die door het ontwerp zal draaien, dan moet het oppervlak van deze genoemde kiezelsteen altijd in contact zijn met zijn ondersteuning
Deze ondersteuning moet dus deze weg minstens een kromming in de hoeken zijn = bij de straal van de genoemde kiezelsteen
Plaats een foto vanaf de voorkant en kijk naar de schappen