Hallo
Ik simuleer de vervorming van een bolvormige schelp als een onderdeel. Aan de hand van de verschillende spanningssimulaties zou ik de nieuwe kromtestraal van de bol willen herstellen (idealiter op een geselecteerd deel van het oppervlak).
Geen zorgen om een afmetingssensor te maken en de kromtestraal op een geselecteerd deel van het oppervlak weer te geven, maar hoe volg je de evolutie van de sensor na simulatie?
Bedankt voor je hulp
Cédric S
Hallo @cedric.siourakan
Nou, ik begreep niet alles (zie wat onderstreept is
[[ Geen zorgen om een dimensiesensor te maken en de kromtestraal op een geselecteerd deel van het oppervlak weer te geven, maar hoe volg je de evolutie van de sensor na simulatie ? ]]
Gloupsss! Zodra de simulatie is afgerond, heb je een vast resultaat en geen dynamisch resultaat.
Kunt u uw behoefte aan STP specificeren voordat Covid mijn neuronen verknoeit.
Vriendelijke groeten
PS: enkele screenshots om te illustreren wat je zegt zou zeker welkom zijn
Hallo
Ik noem volgen, het zijn ofwel de sensorupdates die de simulatie volgen (niet dynamisch) of ik voeg een sensor toe op het vervormde oppervlak.
De sensor bevindt zich op het gespleten oppervlak (blauwe cirkel)
En na simulatie is de kromtestraal veranderd, hoe plaats je een nieuwe sensor op het vervormde onderdeel, of zorg je ervoor dat de initiële sensormeting na de simulatie wordt bijgewerkt?
Bedankt
Cédric S
capteur_apres_simu.jpg
Goedenavond Cédric
Uw probleem lijkt mij niet eenvoudig, maar wel oplosbaar.
Wat vind je van de volgende oplossing: op je cirkel, waarvan ik veronderstel dat het kunstmatig is, moet je de naam of liever het nummer van een bepaald aantal knooppunten noteren. Het is mogelijk om de status van een knooppunt tussen twee simulaties te volgen (er is een tool waarmee u een of meer knooppunten in het bijzonder kunt volgen).
Knopen kunnen niet gemakkelijk worden hernoemd , tenzij je het onderdeel of de maasomstandigheden volledig van streek maakt, wat voor jou niet het geval lijkt te zijn.
Het is dus aan jou om het aantal nodes dat je onder toezicht wilt hebben op naam te zetten. U kunt dus de status van de knooppunten tussen twee simulaties volgen. Dan kunt u de verschillende versies in Excel exporteren en vergelijken als de SW-tools niet genoeg voor u zijn.
Vriendelijke groeten
1 like
Hallo
Ja, zo'n idee was bij me opgekomen, het herbouwen van een cirkel van 3 knopen en het herstellen van de straal van de cirkel,
of (wat ik in de tussentijd deed) het vervormde lichaam genereren en de straal op het nieuwe lichaam meten.
In ieder geval bedankt voor het onderzoeken van de vraag.
Vriendelijke groeten
1 like