Ik heb geprobeerd de interferentiesensor als vanzelfsprekend te gebruiken, zodat we tijdens het ontwerp van de assemblage van onze producten altijd SLW hebben die de interferenties "in de gaten houdt", zodat in het geval van een CAD-wijziging na validatie de gebruiker wordt gewaarschuwd voor een risico op interferentie.
Mijn probleem is dat, op een bepaalde assemblage, sommige interferentie ronduit onjuist is, of gerechtvaardigd maar vervelend om op te ruimen uit de CAD. Dus ik gebruik de "negeer deze interferentie" functie. Maar de sensor lijkt het feit te negeren dat sommige interferentie is genegeerd.
Feit is dat een waarschuwing die altijd aan staat, uiteindelijk altijd niet meer wordt bekeken... Dus hoe zorg je ervoor dat de sensor rekening houdt met het feit dat bepaalde kruispunten of delen niet mogen worden meegenomen in het zoeken naar interferentie?
Voor interferentiedetectie is er een speciale instelling, anders zijn de resultaten te talrijk!
Ik heb het zo opgezet:
Controleer NIET:
Behandel toeval als een interferentie. Opmerking: omdat het normaal is dat de stukken met elkaar in contact komen (behalve voor de berekening van enkele stops, maar dat maakt het erg moeilijk om alle interferenties te analyseren)
Genegeerde interferentie weergeven. Let op: want dit zijn degenen die al geregeld zijn.
Neem interferentie van delen met meerdere lichamen op. Opmerking: omdat het de INTERNE interferentie met onderdelen van meerdere lichamen is, die het beste afzonderlijk kan worden behandeld.
Vink echter de vakjes aan:
Behandel subassemblages als componenten. Opmerking: Omdat het gemakkelijker is om elke subassemblage afzonderlijk te verwerken.
Maak een map met bevestigingsmiddelen. Opmerking: de schroeven storen nog steeds, omdat de schroefdraad niet wordt weergegeven)
En voor games denk ik dat het verstandiger is om de promixiteitssensoren te gebruiken, vandaar "Behandel een toeval als een interferentie" niet aangevinkt.