Standaard PDM-serverfuncties

Hallo allemaal,

We zijn bezig met de implementatie van een standaard PDM en overwegen om over te stappen van een fysieke server naar een virtuele server. Momenteel heb ik een oud werkstation geïnstalleerd en geconfigureerd om een aantal zeer eenvoudige tests uit te voeren en voor een POC. We hebben minder dan 2 GB aan SolidWorks-gegevens om te beheren en er zullen maximaal 4 gelijktijdige gebruikers zijn. 

Welke configuratie heeft in dit geval (virtuele server) de voorkeur?

Van wat ik op het NET heb gevonden, voor een SW PDM-standaard 2019, is hier de server die ik denk dat ik zou vragen: 

- Werkgeheugen: 16 GB
- Harde schijf: 200 GB
- Bewerker: 3,3 GHz, 4 cores
- Windows Server 2016
- SQL Express 2014 en 2016
- Zijn er nog andere vereisten?

En hoe zit het met de back-up: 
- Is een VEEAM-back-up voldoende, of moet ik daarnaast SQL- en FileStore-back-ups maken?
- Moet deze back-up lokaal worden gedaan en welke ruimte neemt het in beslag?

We staan aan het begin van het project, dus ik zou geïnteresseerd zijn in al je advies voor beginners;)

Bedankt

Hallo

We hebben ook een virtuele server voor PDM

Onze configuratie is vrijwel hetzelfde als die van jou en we gebruiken het ook met 4 mensen.

We hebben geen specifiek probleem. We hoefden alleen maar programmeerbare SWITCH's te gebruiken om de gegevensstroom te sturen. Het netwerk had de neiging om regelmatig te vertragen (50 mensen), maar sindsdien is alles in orde.

Voor back-ups hebben we een 'Oude' server omgebouwd tot een back-up voor VM-kopieën + een HDD-eenheid voor de gepantserde kluis.

Het voordeel van VM-kopie is dat het zeer snel te herstellen is indien nodig. De SQL wordt tegelijkertijd gekopieerd.

Het moeilijkste deel is uiteindelijk het maken van de VM en het reguliere beheer ervan.

Succes

2 likes

Hallo @Todesco,

Geweldig, bedankt voor deze info! Dus we gaan hier zonder angst aan beginnen;)
We hebben een team dat de VM's beheert, dus ik denk niet dat er aan die kant een probleem zal zijn... We zullen het terugzetten van de back-up echter regelmatig testen om er zeker van te zijn dat het werkt!

Nogmaals bedankt en een fijne dag verder.