PDM-kaarten voor dezelfde extensies die in dezelfde map zijn opgeslagen

Hallo

Ik ben bezig met het maken van een product/subfamilieproduct/productboom

Voor elk van de product-, subfamilie- en productmappen heb ik een submap waarmee ik documentatie met betrekking tot deze familie, subfamilie of product kan groeperen.
image

Ik wil graag ophalen in auto in de bestandskaart van deze documentatie in twee variabelen de info van de mappen waarin deze bestanden zijn opgeslagen

Bijvoorbeeld: - Ik heb een document in de map van de productfamilie geplaatst, dus ik heb de waarden van twee variabelen 1 en 2 van deze map " productfamilie " in twee variabelen 5 en 6 van de doc-kaart geplaatst

: - Ik heb een doc in de doc map gezet onder productfamilie, dus ik heb de waarden van twee variabelen 2 en 3 van deze " product subfamilie " map in twee variabelen 5 en 6 van de doc map gezet

: - Ik heb een document in de productmap van het document geplaatst, dus ik heb de waarden van twee variabelen 3 en 4 van deze map " product " in twee variabelen 5 en 6 van de documentkaart geplaatst

Ik heb een kaart gemaakt die goed werkt voor het laagste niveau met behulp van de mapgegevenskaartvariabelen
image

Het punt is dat de mapping anders is, afhankelijk van of het product, de subproductfamilie of de productfamilie is, ik zou drie verschillende kaarten nodig hebben waarin ik een andere mapping maak. Tot dusverre goed...
Maar het probleem is waar deze kaarten op te slaan??
Inderdaad, om ervoor te zorgen dat alle " product doc" mappen een kaart hebben, moet ik de pdm-kaart opslaan in de hoofdmap en het is hetzelfde voor de andere twee kaarten.

Dus ik eindig met de bovenste map met drie kaarten die geldig zijn voor alle mappen, wat betekent dat niets zal werken
Is het mogelijk om andere voorwaarden toe te voegen dan de verlenging voor de toepassing van een kaart?
of
Is het mogelijk om voorwaarden toe te voegen aan een kaart:
als variabele X=A dan variabele Y =foo
als variabele X=B dan variabele Y=tata

Dit zou me in staat stellen om een enkele kaart te maken die, afhankelijk van of het een product-, familie- of subfamiliedocument is, een andere toewijzing toepast.

In de hoop dat ik duidelijk ben geweest, wat me enorm zou verbazen//

Hallo
Ik had een beetje moeite om het te begrijpen, maar je kunt een geparametriseerde kaart maken waarmee je al dan niet velden kunt weergeven, afhankelijk van de vulling van andere velden.
Dit wordt gedaan door opdrachtlogica toe te voegen aan het doelveld (u kunt het gewoon verbergen of grijs maken).
Na ja kan een gegeven worden aangestuurd door een andere variabele via de invoerformules als we weten welke waarden zullen worden ingevuld.

Hallo Cyril,

Dus wat doet de commandologica precies als het veld verborgen is, het wordt nog steeds berekend of niet?

Inderdaad, laten we zeggen dat
als X=1 dan toon ik veld 2 hieronder
Y=1
en ik verberg veld 3 hieronder
Y=2

en
als X=2 dan verberg ik veld 2 hieronder
Y=1
en ik toon veld 3 hieronder
Y=2

Zal het verborgen veld de werking van het verborgen veld verstoren, aangezien beide velden de waarde van dezelfde variabele Y bepalen?

Wat betreft de invoerformules, het lijkt mij niet dat het mogelijk is om een ALS-voorwaarde te stellen, maar alleen om variabele waarden te combineren

Ja, het veld wordt nog steeds berekend (ik gebruik het bijvoorbeeld om waarden op 1 of 0 te zetten en het veld is continu verborgen).
Met invoerformules kun je alleen tekstverwerking doen, dus geen voorwaardelijke.
De voorwaardelijke wordt alleen verkregen door de formule zelf waarmee je "aliassen" kunt maken.
Bijvoorbeeld in ons land:
%_Famille(Mechanische onderdelen met uitzondering van plaatwerk en kunststoffen = I20, Plaatwerk delen = I23, gietstukken = I21) %
Hiermee kunt u in een veld, I20, weergeven of de familievariabele gelijk is aan Mechanische onderdelen exclusief Plaatwerk en Kunststof.
We kunnen er dus uit komen als we alle varianten kennen.
De regel is gemakkelijker te genereren in Excel en dus kunt u deze gemakkelijk wijzigen als er wijzigingen zijn.

1 like

Dank u voor deze verduidelijkingen.
Ik denk niet dat het in dit geval werkt, want als het wordt berekend, zelfs als het verborgen is, zal het verborgen veld in tegenspraak zijn met het niet-verborgen.

voor aliassen zal het ook niet werken omdat wat ik wil weergeven niet een vaste waarde I20 , I23 etc is, maar de waarde van een variabele van de map waarin het bestand is opgeslagen

En de naam van de betreffende variabele is afhankelijk van het type map
Voor een projectdocumentatie nemen we de waarde van de mapvariabele 1
Voor een documentatie onder productfamilie nemen we de waarde van de mapvariabele 2
Voor de documentatie van een productfamilie nemen we de waarde van de variabele van map 3

In dit geval is er geen andere keuze dan in elke map een kaart te hebben met verschillende variabelen.

1 like

Nou, ik heb een oplossing gevonden voor mijn probleem.
Uiteindelijk heb ik een begintoestand in mijn bestandsstroom aangemaakt " productdocumenten, productfamilie en productsubfamilie "
Uit deze eerste stap heb ik drie automatische overgangen gemaakt die, afhankelijk van de padomstandigheden, de waarde van deze of gene variabele in een andere variabele zullen plaatsen.

Dus bij het archiveren van het bestand dat in een productmap is gedeponeerd, geldt var 1 = var 2
Dus bij het archiveren van het bestand dat in een productfamiliemap is gedeponeerd, geldt var 1 = var 3
Dus, bij het archiveren van het bestand dat is gedeponeerd in een map onder productfamilie, var 1 = var 4

Var 2, VAR3 en VAR4 zijn gelijk aan de VAR2, VAR3 en VAR4 van de mappen waarin deze bestanden zijn opgeslagen.

Dit geeft me wat ik wilde, namelijk een enkele kaart voor verschillende geneste mapniveaus, maar die zich anders gedraagt afhankelijk van het niveau dat wordt overwogen via " als " -voorwaarden

Bedankt voor je hulp