Hallo
We kunnen Catia in abstracto bespreken, aangezien, ongeacht de software, de regels van de mechanica hetzelfde zijn: alleen de implementatie in de software is anders.
Ik denk erover om je voor te lezen dat je je voorwaarden in de andere richting moet zetten, om niet te zeggen achterstevoren.
Als je zegt: " Ik heb de druk bepaald die door deze wordt uitgeoefend wanneer deze met 30% wordt samengedrukt ."
Ik zou eerder zeggen dat het een druksterkte van je gewricht is. Vanuit dit oogpunt werkt het als een veer waarvan de weerstand toeneemt naarmate hij meer wordt samengedrukt. De druk is die van de vier klemschroeven.
Nadat je zegt dat je " mijn deksel ter hoogte van de schroeven hebt verzonken, een stijf virtueel veerdeel in mijn pakkinggroef hebt gemaakt, nog steeds met mijn druk, ".
Ik denk niet dat ik dat zou hebben gedaan!
Er is geen virtueel onderdeel nodig dat u informatie over de vervorming van het deksel ontneemt (ja ! er zal belangrijke informatie zijn (zie hieronder)
Ik zou hebben beperkt in simu door de juiste contacten van het deksel met de doos (het onderlichaam). Ik zou een kracht op het deksel hebben uitgeoefend met een afstandslimiet die het equivalent aangeeft van " geen penetratie " tussen het deksel en het onderlichaam.
Na het kennen van de goede weerstand van het gewricht. Als het materiaal correct is gedefinieerd voor uw pakking (als het geen elastomeer is dat te exotisch is), dan lijkt de pakkingsimulatie in directe relatie te staan tot de kracht (en niet de druk) die wordt uitgeoefend door de schroeven op uw deksel.
Hoe meer kracht je zet, hoe meer je gewricht wordt samengedrukt. Het is de deltakracht tussen weinig en veel gecomprimeerd die verdwijnt.
1°) vertellen u de minimale en maximale kracht die op uw gewricht wordt uitgeoefend.
2°) de vervorming van de verbinding, evenals de vervormingen van de afdekking en het onderste deel dat zich op de verticale scheidingswanden zal bevinden. De uitgeoefende kracht zal inderdaad de neiging hebben om op de scheidingswanden te zijn, omdat de hoeken de minst vervormbare delen zijn.
Zeggen dat je gewricht voor 30% is samengedrukt, is waarschijnlijk onjuist. De vervorming kan alleen worden gemeten aan de hand van het resultaat van de simulatie en de compressietaus is helemaal niet hetzelfde als je een ronde toriek of een vierkante of rechthoekige ringkern hebt. Deze laatste vervormt veel minder dan een ronde toriek die, door meer te verpletteren, relatief meer vervormt.
Een laatste punt voor uw simulatie, u hoeft geen schroeven te gebruiken, aangezien, zoals we uit de literatuur weten over de normen voor de krachten die door een schroef op de onderkant van een ring worden uitgeoefend, u alleen een gebied (aan de bovenkant van het deksel) hoeft te definiëren dat overeenkomt met het oppervlak van de ring en de kracht van het telraam uit te oefenen. De standaard vertegenwoordigt de maximale kracht als je een lagere kracht instelt en deze geleidelijk en iteratief verhoogt tot het maximum : dan kun je bijna dynamisch zien hoe je gewricht vervormt en hoe het je doos vervormt.
Hoera! om te beginnen met chatten