Catia-eindige elementen: treksterkte van een centraal geboord preparaat

Hallo allemaal,

Ik heb echt je hulp nodig bij een probleem in de berekening van de eindige-elementenstructuur onder Catai V5.

Ik probeer de vervormingen van een stalen exemplaar te modelleren, in het midden geboord en geblokkeerd door 2 kaken aan de uiteinden die het van 6000N in 2 tegengestelde richtingen moeten trekken. 

Voor elk van de vier vlakken die in contact komen met de bits, blokkeer ik alle vrijheidsgraden behalve in de richting van de trekkracht. 

En ik leg op elk van hen een krachtverdeling van 6000 N op, waarbij ik let op de tractierichting. 

Maar als ik de berekening start, geeft catia de onderstaande fout terug: 

Had ik het op één punt mis? Bevestigingsmiddelen bijvoorbeeld? 

Dank u voor uw verlichting

Hallo

Een afbeelding zou licht kunnen werpen op de vorm en locatie van de contactvlakken met de kaken...

Een mogelijke verklaring: als ik uw bericht lees, begrijp ik dat de 4 oppervlakken uw preparaat vrij laten om in vertaling te bewegen in de richting van tractie (verplaatsing van vaste, onzekere balans).
Zelfs bij het uitoefenen van twee tegengestelde krachten van 6000 N, introduceren de maas en de berekening kleine variaties van deze krachten, wat geen evenwicht garandeert.

Ten minste één uiteinde van het monster moet volledig geïmmobiliseerd zijn en de trekkracht (of opgelegde verplaatsing) moet op het andere uiteinde worden uitgeoefend.

M. blt