Ik ben al een tijdje op zoek naar een optie in catia waarmee je callback line interrupts kunt maken wanneer 2 zijden elkaar kruisen. Ik weet hoe ik het handmatig moet doen, maar ik weet dat het mogelijk is om het automatisch te hebben. Ik heb gezocht, maar zonder succes!! Als iemand de info heeft waarin ik geïnteresseerd ben:)
Ik heb me al verdiept in de opties en de standaarden....
Niet mogelijk voor zover ik weet (althans niet met de tekenworkshop).
Trouwens, wanneer we een onderbreking van een herinneringsregel maken , is deze niet associatief met de dimensielijn, als we de dimensielijn verplaatsen, volgt de onderbreking van de eerder gemaakte herinneringsregel niet.
Om de onderbreking te maken, dubbelklikt u in het grafische venster, u selecteert de afmetingslijn niet.
Als we in de CATIA-help kijken, wordt er alleen gesproken over het handmatig maken van terugbellijndoorsneden.
Vriendelijke groeten
Edit: de Ctrl-toets (multiselectie van dimensies) werkt, ik gebruik hem als ik niet wil dat mijn herinneringslijnen de zichtlijnen kruisen.
Excuseer me voor mijn late antwoord, ik ben een paar dagen op reis geweest. Ik ben het volledig eens met uw opmerkingen.
Trouwens, ik ga op dezelfde manier te werk als jij om de onderbrekingen te creëren.
Ik herinner me echter dat ik de onderbrekingen automatisch heb zien werken , maar lang geleden.... mijn geheugen kan me parten spelen.... Destijds, na de configuratie van een R12- of R14-versie met de instellingen van een client, herinner ik me dat de onderbrekingen automatisch waren.