Hoi allemaal
Een nieuwe vraag voor de gemeenschap,
In mijn vergadering zou ik de ene afstand volgens de andere willen beperken
Tot zover niets geks...
Zoals wat:
Laten we een luik nemen dat verticaal opent met een systeem van contragewichten
Ik wil de afstand tussen de vloer/het contragewicht automatisch beperken op basis van de geringe afstand tussen de deur en de vloer
In gesloten stand: G/contragewicht = 800 en deur/gat = 0
In geopende stand: G/contragewicht = 0 en deur/gat = 800
(willekeurige waarden)
Ik weet hoe ik het moet doen door de scènes door te nemen, waardoor ik de montage met de gewenste beperkingen kan regelen
Alleen had ik het graag in mijn vergadering willen doen om gemakkelijk met deze waarden te kunnen jongleren
Ik heb meerdere waarden bewerkt, maar ik kan de juiste functie niet vinden om te gebruiken voor de gekoppelde... Ik heb de "SI" functie op excel;)
Bij voorbaat dank
1 like
Hallo
Ik ken Catia niet, maar is het niet mogelijk om het via een vergelijking te doen??? Je dubbelklikt op wat je wilt koppelen en je verwijdert de rib en zet = dan klik je op de andere kant. Heb je het ooit geprobeerd???? Nou ja, als het werkt zoals in Solidworks
1 like
Ja dat is het idee, maar de eerste kansen = 0 wanneer de andere = 800 en vice versa.
Het is het vaststellen van deze aandoening die me problemen bezorgt. Ik weet niet of ik heel duidelijk ben
1 like
Ja, je moet een bouble-dimensie maken, in de ene 800 en 0 en in de andere 0 en 800 en ze koppelen door ze te kruisen tussen de ene functionele 800 en de andere, niet zo dat wanneer je de functionele wijzigt, de andere het tegenovergestelde goed zal doen als ik goed begreep wat je wilde...
1 like
Ja, dat is het idee. Hoe verbind je ze door ze te kruisen door er een piloot van te maken?
1 like
Kun je een zeefdruk voor me maken van wat je maar wilt??? Je kunt geen twee ribben doen??? Laten we zeggen 700 en 100 en voor de andere kant beoordeel je andersom maar ook beginnend met 700 en 100 en dan koppel je de 700 aan elkaar. Als je wilt, worden ze teruggedraaid...
1 like
Hallo
Voor de "Als" conditie heb je de KWA (Kennisadviseur) workshop nodig
Als je deze workshop niet hebt is er een mogelijkheid voor Aan/Uit
Zie onderwerp HIER
http://www.lynkoa.com/forum/3d/relation-entre-les-parametres-catia-v5#answer-486346
Edit: het vorige onderwerp toont de methode op schetsbeperkingen, maar het is hetzelfde op de assemblagemethode (we spelen met de activering, inactivering en voorwaarde (niet)).
Re Edit: om te voltooien met meerdere waarden kunt u mengen met de associatie van een gebruikersparameter en de activeringsstatus (in de bijgevoegde video gebruik ik een meerkeuzeparameter van het teksttype.
boolean-en.mp4
1 like