Hallo
Het voordeel van het creëren van de implantatie van de hechtingen in het skelet is om de schakels alleen van de delen naar het skelet te leiden, geen verbindingen tussen onderdelen.
Hallo
Het voordeel van het creëren van de implantatie van de hechtingen in het skelet is om de schakels alleen van de delen naar het skelet te leiden, geen verbindingen tussen onderdelen.
Ik heb gezocht naar het stiksel, er zijn twee verschillende stukken op dezelfde plaats (het mag niet normaal zijn)
Voor het knippen van de hechtingen is er een eenvoudiger geïntegreerd in het skelet.
Om je buizen te maken, kijk wanneer je een extrusie van een schets maakt, probeer de optie (Dikken).
Ik heb de afbeeldingen ook bijgevoegd
Ik heb me op het skelet georiënteerd. Ik heb publicaties gemaakt die ik heb gekopieerd met links in de verschillende onderdelen van de assemblage (schalen + buizen).
Ik gebruik deze markers om mijn gaten in de schelpen te maken, het werkt perfect.
Ik maak een cirkel voor mijn buis, plaats deze met deze markeringen en doe de extrusie naar de volgende, ik krijg een foutmelding "je kunt geen limiet van het type "tot de volgende" specificeren voor het eerste onderdeel van het huidige onderdeellichaam"
Ik heb de indruk dat ik mijn delen los wil maken, maar toch met elkaar verbonden wil maken.
Hallo, het is normaal, de extrusie die u wilt doen is de eerste volumebewerking in uw bestand, dus er is geen "volgende" (wat betekent dat u in één richting naar de volgende geometrie (massief) moet gaan).
In jouw geval moet je naar het oppervlak gaan en het oppervlak van de geïmporteerde bol selecteren met link in de geometrische set hierboven.
BEWERKEN:
Je skelet zit niet op de juiste plaats, het zou aan de top moeten staan van wat het bestuurt, het is opgeslagen in de bolcomponent, het zou goed zijn als er geen schakels uit de bolcomponent zouden komen om andere delen aan te drijven.
Ik raad je aan om rigoureus te zijn, je moet de elementen hernoemen met een impliciete naam (na verloop van tijd zal het moeilijk zijn om te onthouden dat symmetrie .3 het bolvormige oppervlak is van de " Centrale Onderpool").
Wees voorzichtig, er zijn verschillende geïnactiveerde formules, als het niet vrijwillig (gecontroleerd) is, moeten ze worden vernietigd.
Er zijn ook 6 standaard parametertabellen ?
Veel imports met links worden buiten de context van het maken van hun links gevonden.
Veel formules verwijzen naar dezelfde parameter , in deze gevallen is er de functie " Equivalentie " die erg handig is.
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/catia-v5-fonction-equivalences
Bedankt voor al deze tips.
In de tussentijd was het me gelukt om het probleem op te lossen. Ik heb eigenlijk bijna de hele montage opnieuw gedaan, want door de formules te bewerken (denk ik) heb ik de schakels met het skelet verbroken. Het lijkt erop dat het probleem is opgelost. Het enige wat ik hoef te doen is de versteviging te maken tussen elke paal en, als ik de moed heb, de toegangstrap (het kan een ander verhaal zijn).
Ik kon me niet meer bewust zijn van de geschatte strengheid van mijn Catia-melange. Door te experimenteren begin ik de verbanden tussen de stukken te begrijpen en begint het te werken zoals ik het wil. Het probleem is dat ik aan het stuk begon zonder echt te weten wat ik aan het doen was... Het is dus niet erg rigoureus.
Ik ga afzien van het verplaatsen van mijn bolcomponent in de mappen, ik ben bang dat de assemblage het niet meer zal herkennen en dat ik helemaal opnieuw zal moeten beginnen.
Ik heb ook de parametertabellen verwijderd, ik zag ondertussen hoe ik het moest doen. Aan het einde maak ik al mijn parameters in het skeletbestand en ze sturen zowel de afmetingen van het skelet als de assemblage aan. Ik denk dat de methode een beetje saai is en niet goedgekeurd, met een lijst met parameters zo lang als mijn arm, maar ik heb 2, 3 keer getest, het lijkt te werken. Ik meen de relaties op te merken die niet mogen worden aangeroerd op de assemblage, die betrekking hebben op de afmetingen van het skelet. Ik zal ervoor zorgen dat ik het niet aanraak.
Inderdaad, als je het skeletgedeelte onder de hoofdassemblage zou verplaatsen , zou je alle contextuele links opnieuw moeten definiëren