[CATIA V5] Een oppervlak maken van meerdere rondingen

Hoi allemaal

Na het stellen van de vraag voor solide werken, vraag ik nu om CATIA omdat mijn baan me een licentie heeft gegeven om me op te leiden (en als gevolg daarvan combineer ik het nuttige met het aangename door mijn project uit te voeren en te trainen!) Catia veel ingewikkelder dan SW, ik raakte er snel aan gewend

Ik heb één kant van een vliegtuigromp (dus ik werk maar aan één kant en ik zal daarna alle symmetrieën doen, ik weet niet of dit de beste praktijk is..?) die ik heb gemaakt in "solid multi section", dus door verschillende schetsen van verschillende vlakken aan elkaar te koppelen) en ik zou graag de vorm van het onderste deel willen herstellen om de onderkant van het vliegtuig in te maken extruderen naar het ZX-vlak)

Hoe kan ik dit doen?

Bij voorbaat dank voor uw hulp:)

EDIT: Ik heb net weer geprobeerd om een schets te maken op het YZ-vlak en deze te extruderen volgens de rondingen, maar het oppervlak is vervormd (niet-constante dikte)

De nacht draagt geadviseerd... Ik ben overgestapt op vormontwerp en je hoeft alleen maar het oppervlak in de richting van het ZX-vlak te extruderen met hetzelfde vlak als beperking

:)

1 like