Hallo
Bij het oefenen van het tekenen van een gieter, om een schets van het lichaam te maken (bestand hieronder), gebruikte ik de functie "massieve multi-sectie", maar dat lukte pas nadat ik mijn 2 geleidingscurven in "verschillende" schetsen had gemaakt;
Als de curves in dezelfde schets staan, krijg ik een foutmelding van Catia dat de curves (of schetsen) niet met elkaar verbonden zijn,
Is er een verklaring?
Ik probeer het te begrijpen, vooral omdat ik geen spiegelkopie kon maken (onmogelijk van de ene schets naar de andere) terwijl de 2 rondingen hetzelfde profiel hebben, wat jammer is.
Bij voorbaat dank :-)
Savin
elho_1500cc.catpart
Hallo
De schets is een enkele entiteit , zelfs als deze multi-domein is.
Om de 2 curven te gebruiken die afzonderlijk in dezelfde schets zijn getekend, moet u ofwel de oppervlaktestof gebruiken en de twee rondingen extraheren of, praktischer in de schets, de curven selecteren en vervolgens met de rechtermuisknop op de uitvoercomponent klikken.

Voor de spiegelkopie in de oppervlaktewerkplaats had je een symmetrie van de schets kunnen maken.
1 like
Hallo
Ik heb inderdaad niet nagedacht over het extraheren van curven en ik kende de "uitvoercomponent" niet, ik zal het opnieuw proberen met deze 2 tips;
Bedankt voor je uitleg :-) en een fijne dag verder,
Savin