cBeperk delen van een schets

Hallo

Solidworks 2014

Ik heb verschillende cirkels en punten op een schets gemaakt en ik zou graag willen beperken in een assemblage van andere onderdelen in relatie tot de cirkels en punten van deze schets.  Momenteel kan ik de objecten van de schets niet kiezen, terwijl ik wel de neutrale vezel van het cilindrische deel kan kiezen om te beperken.

Is er een oplossing om deze functie te bereiken?

Bedankt

SLTS

Ik denk dat je moet proberen de schets te maken met je cirkels en punt in de montage, dat zou moeten werken.

1 like

Raar, het werkt voor mij, maar alleen voor schetsen die IN DE MONTAGE zijn gemaakt en niet in de onderdelen.

Zie bijgevoegd bestand.

sans_titre.png

Hallo

Men kan in coaxialiteit effectief een cilinder van het ene stuk en een cirkel in een schets van een ander deel beperken.

Je moet natuurlijk wel de schets hebben laten zien waar de cirkels staan...

Wat voor soort beperkingen wilt u gebruiken?

2 likes

Er is de schematische weergave in assemblage 

Hiermee kunt u deze onderdelen rechtstreeks via een schets maken

Je hebt altijd de link met deze schets, het is ook een manier van concipiëren

http://www.youtube.com/watch?v=0jL3Mp9ELh4

@+ ;-)

1 like

Hallo

Zoals u @benoit gezegd, is het heel goed mogelijk om in een assemblage een schetsentiteit te selecteren die in een onderdeel is opgenomen om deze te beperken tot een entiteit (vlak, rand, schets...) van een ander onderdeel. Je schets van het onderdeel moet zichtbaar zijn.

Vriendelijke groeten

contraintes_sw2014.png
2 likes

Hallo

Zorg ervoor dat je in ieder geval externe referenties kunt toevoegen:

Extra/Option/Externe verwijzingen.

Ja, maar ik kan dit alleen doen als de schets in de montage is gemaakt en niet in het onderdeel.

@d.descamps: Het werkt goed als je een onderdeel maakt met alleen een schets en het in een assemblage invoegt.

Zelfde als @flegendre.

Maar je bent op SolidWorks 2014 en meer 2013 ... Een SW-regressie over dit onderwerp? Anderen hebben het getest op SW2014?

Zo nee, is een zeefdruk mogelijk?