Zwaartepunt

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over materialen in Solidworks: ik moet het zwaartepunt berekenen van een set die water bevat, tot het einde van >>de Solidworks Solid

Aan de andere kant moet ik mijn assemblage "vullen" met water, het probleem is dat ik het "Water" -materiaal niet heb. Zonder water is het resultaat verkeerd en dus nutteloos.

Het is belangrijk voor ons om dit zwaartepunt te kennen, het is een draaibaar gemonteerd geheel en het moet van aplomp zijn.

Bedankt allemaal en een fijne dag verder!

Hallo

Waarom maak je geen "WATER"-materiaal?

5 likes

Moet je een watermateriaal maken met de ad-hoc dichtheid?

U creëert de hoeveelheid water in uw kamer

Na de rust weet je het

@+ ;-)

3 likes

Sterker nog, ik wacht om te zien of iemand het watermateriaal in reserve had, denk ik ;)

Ik heb het niet, maar hier is de dichtheid: ρ (water) = 1000 kg.m-3

6 likes

Ik zou zeggen dat het niet nodig is om een watermateriaal te maken of te hebben... tenzij je simulatieberekeningen wilt doen of je moet de Poisson-coëfficiënt hebben, de modulus van Young... maar ik weet niet zeker of het nuttig is...

Standaard moet het documentsjabloon worden gedefinieerd met een materiaaldichtheid van 0,001 g/mm^3... wat uit mijn hoofd overeenkomt met 1kg/liter... Ik denk dat het de dichtheid van het water is... -_-

Als dit niet het geval is en als een materiaal standaard is ingesteld, verwijdert u het materiaal gewoon... en om in te gaan op de eigenschappen van het document en om de dichtheid  in te vullen :)

densite_eau.jpg
3 likes

Er is inderdaad een WATER-materiaal in SW (in de map "Andere niet-metalen")

image_1159.png
5 likes

Hallo, u kunt eenvoudig een massa van de volumewaarde aan dit lichaam toewijzen zonder de moeite te nemen om een materiaal te maken. De massa wordt toegewezen aan de cdg van het lichaam ...

1 like

Hallo allemaal,

Ik ben bang dat ik het niet begrijp! Kunnen we aan een "bevattende" kamer (bijvoorbeeld een tank) een materiaal toewijzen met wat het kenmerkt (de dichtheid in dit geval), en, nog steeds in dezelfde kamer,  een ander materiaal dat "Water" zou kunnen worden genoemd? Zelfs als het stuk "multicpors" is, heb ik mijn twijfels!

Persoonlijk, als het hele ding waar we het over hebben een assemblage is, zou ik in de verleiding komen om een stuk toe te voegen met de naam "Contained Water" en geassocieerd met een materiaal "Puur Water bij 20°C" met een dichtheid van dezelfde dichtheid als we kennen. Er zou minder zorg zijn voor het mogelijke beheer van het waterpeil en ook van de MEP (Planning). Ten slotte is het geheel op een draaipunt gemonteerd, dus ik vermoed dat de bevattende onderdelen langs een as draaien. Ook water?

Vriendelijke groeten

MC

Spreek liever af om alleen de dichtheid van het water in te vullen in plaats van een materiaal te maken (als je het niet in de bibliotheek hebt zoals @ACO getoond). Het is ook toegankelijk via de tool Massa-eigenschappen.

Wat betreft het hebben van meerdere materialen op een multi-body @caronmaxime onderdeel, het is mogelijk sinds een paar SW-versies. Ga naar de map met de volumelichamen en klik met de rechtermuisknop op een van de hoofdlichamen. Van daaruit kunt u er een ander materiaal aan toewijzen dan het materiaal dat voor het totale deel is ingevoerd.

Wat betreft de viscoëfficiënt, er is 1 l water nodig voor 1 cm volwassen vissen in zoet water en 5 l water voor 1 cm vis in zeewater, alleen aquarianen zullen het hebben begrepen. OK ik ga uit... ;-D

3 likes

@caronmaxime

Ja, we kunnen een dichtheid toekennen aan een volume dat bevat, maar om dit te doen moeten we het weergeven door een volumelichaam waaraan we deze eigenschap geven. Na de bewegingen is het een ander verhaal, het is aan jou om het volume van je lichaam (inhoud) te variëren afhankelijk van de positie van je container.

1 like

Een vraag over het onderwerp?

Je hebt een container die een massa water bevat (volume 1dm3 = 1 kg)

Dit volume (inhoud) is vrij te bewegen door de positie van de drager (container)

Hoe ga je te werk om de balans van de bevestigingspunten van deze container te zien?

Meerdere assemblages met verschillende volumeschema's?

@+ ;-)

Hier is een screenshot van een heel eenvoudig systeem dat ik heb gemaakt om de functie "Center of Mass" te testen.

centre_de_masse.jpg