Zwaartepunt

Hallo

Na het zoeken op het forum kon ik geen antwoord vinden op mijn "probleem"

Inderdaad, ik probeer het zwaartepunt van een assemblage van niet-gelegeerd staal te vinden, ik heb het materiaal op alle componenten aangebracht, ik heb de gereedschapskist bewaard om te voorkomen dat ik alleen lees!
Ik heb de optie voor het massamiddelpunt toegepast, deze wordt alleen bij het opstarten in wit en groen weergegeven, het ziet eruit als een bug, tijdens de 2 seconden van laden verschijnt het en dan na niets, maar het lijkt te zijn berekend, wanneer ik inzoom op de selectie, zie ik het niet , maar het lijkt correct te zijn geplaatst, Kent u dit probleem en heeft u een wonderoplossing?

Ik geef aan dat ik solidworks 2014 gebruik

Bij voorbaat dank

Julia

Heb je op deze link gekeken

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/c_Center_of_Mass_Point_Ref_Geom.htm

@+

Anders heb je deze macro die redelijk goed werkt.

Het plaatst een punt in een 3D-schets.

centredegravite_2012-12-01.swp
1 like

Hallo

Misschien 2 oplossingen,

De eerste: bovenaan het scherm heb je het misschien niet weergegeven, controleer het...

De tweede: kan in de Feature Manager-creatieboom, is deze ook verborgen? (bezelsymbool onder 2014).

Heb je het op elk van je stukken ingevoegd? (invoeging/referentiegeometrie/zwaartepunt).

Ik zeg dit, maar zonder ervan overtuigd te zijn dat het nodig is om het te doen, om het precies in de vergadering te hebben.

In de hoop dat deze antwoorden uw probleem oplossen.

Vriendelijke groeten.

Fab Camp, het invoegen van de referentiegeometrie van het massamiddelpunt geeft niets meer, hetzelfde probleem

Aan de andere kant heb ik verschillende assemblages in de assemblage, het massacentrum is aanwezig en werkt aan de ene subassemblage en niet aan de andere als ik deze assemblages afzonderlijk open , echt raar!

"De eerste: bovenaan in het display heb je het misschien niet weergegeven, controleer het... "
Ik zie geen optie voor het massatemiddelpunt op displays!?

GT22, ja dat heb ik precies gedaan, het werkt als ik een test doe op een eenvoudig onderdeel, zelfs op een testassemblage en niet daar, maar de massacentra zijn aanwezig bij de lancering slechts 2 seconden en verdwijnen dan meteen.

De macro is inderdaad een oplossing, maar ik gebruik verschillende stations, het is zonde om de integratie van deze macro opnieuw uit te voeren, vooral omdat het centrum van de massa werkt met de ene subassemblage en niet met de andere, ik denk dat het een probleem is van interne configuratie ...
In het slechtste geval zou ik door de macro gaan, maar het is jammer dat ik het graag zou willen begrijpen

Nogmaals bedankt

Ik heb net de macro getest, hij geeft ook niets, zelfs waar het midden van de massa aan de subassemblages heeft gewerkt, geeft de macro niets ...

Ik heb een voorbeeld van een assemblage die niet werkt in dropbox link , een eenvoudige jack, 2 basisonderdelen om te monteren en de assemblage 

https://drive.google.com/open?id=0B5z_rYVafnyscUxOMkxyU2ZYSVk

Ik begrijp het niet, ik heb het zwaartepunt dat thuis wordt weergegeven ...

centre_de_masse.jpg

In welke SP van 2014 zit jij? Persoonlijk zitten we in SP5, misschien hebben jullie niet allemaal dezelfde updates?

Fab Camp, wat voor mij geldt, ik ben er niet goed in...

De optie voor het zwaartepunt is niet aangevinkt in de weergaveparameter, je had gelijk! Ik lette er niet op dat ze beneden was, ik zag haar niet!
Bedankt voor je hulp, probleem opgelost en snel bovendien bedankt voor de efficiëntie

Geen probleem, het overkomt mij ook wel eens lol ;)