Ik had graag willen weten of het mogelijk was om onderdelen in een assemblage te verwisselen via de onderdelenfamilie, met een hide/show functie.
Ik voeg mijn assemblage toe.
Kortom, ik zou graag willen kunnen schakelen tussen de conische inlaat- en uitlaatmonden om in plaats daarvan vierkante monden weer te geven, afhankelijk van wat de gebruiker nodig heeft.
Ja, het is mogelijk om een kamer in een familie van kamers te verwijderen of te verbergen.
De eenvoudigste manier om een onderdeel te maken, is door de verschillende configuraties die u wilt handmatig te maken, vervolgens uw familie van onderdelen automatisch te maken, en dan zult u zien hoe solidworks werkt om een onderdeel te verwijderen of te verbergen.
Wees voorzichtig, een onderdeel verbergen is vaak niet de beste methode omdat uw onderdeel in de nomenclatuur verschijnt, het is beter om het in de verwijderde staat te zetten.
Om te voltooien zijn er tal van tutorials beschikbaar op het net, hier is een voorbeeld:
Mijn montage is zo gedaan dat de gebruiker het kan gebruiken om de afmetingen van de schroef te configureren volgens zijn behoeften, en het vervolgens kan gebruiken om een voorbeeld te krijgen van de schroef die op zijn systeem is geïnstalleerd, dus ik heb geen stuklijst nodig.
Ik zou er zeker van willen zijn dat als je ervoor kiest om een vierkante mond te gebruiken, bijvoorbeeld als invoer, de cilindrische ingangsmond verdwijnt en dat deze afmetingen worden "uitgeschakeld" om geen fout te creëren.
Heb je een link die uitlegt hoe je de onderdelen kunt verbergen?
Voor de link leg ik uit hoe je een familie van onderdelen maakt met 2 verschillende configuraties.
Je maakt een assembly aan in deze assembly, je maakt 2 configuraties aan, één met een verborgen onderdeel, de andere zonder een verborgen onderdeel en dan maak je automatisch je onderdeelfamilie aan, dan kijk je naar wat solidworks je in de onderdeelfamilie hebt gezet om het onderdeel te verbergen of weer te geven.
Dit geldt voor een verwijdering of zelfs een wijziging in de configuratie van een onderdeel. De methode blijft hetzelfde
Ja, ik zag, ik heb gevonden hoe ik de onderdelen kan verbergen / tonen en wijzigen om te verwijderen / op te lossen.
Bedankt, je hebt me veel geholpen!
Ik heb nog een laatste kleine vraag, om de positie van mijn vierkante monden op mijn schroef te bepalen, ben ik gedwongen een vlak te gebruiken dat ik beperk ten opzichte van een gezicht aan het einde van mijn schroef, dan plaats ik een offset, weet je hoe ik deze offset kan beïnvloeden in de deelfamilie? Ik heb geprobeerd een verschuivingsbeperking in + te zetten, maar het wordt te beperkt (ja, het was duidelijk) ^^
De beperking moet worden geconfigureerd volgens de configuratie. Zelfde principe als voor de rest: je zet een standaardwaarde en in een configuratie verander je de waarde. Bij het maken van de tabel heb je een extra kolom met de waarde van de beperking.
Ik begreep niet helemaal wat je me probeerde uit te leggen.
Ik maak mijn configuratie 1 met mijn onderdeel verbergen en als ik mijn onderdeel verberg en ik maak mijn configuratie 2, gaat mijn onderdeel ook naar verborgen in configuratie 1.
Het is duidelijk dat ik niet begrijp hoe ik het moet doen ^^