Het kompascoördinatensysteem wijzigen

Hallo

Het kompascoördinatensysteem wordt gebruikt voor weergaven zoals de ISO-weergave. Mijn zorg is dat ik ofwel de oriëntatie van de assen van dit coördinatensysteem zou willen veranderen, ofwel catia zou willen vragen om niet het kompascoördinatensysteem te gebruiken voor de weergaven, maar een coördinatensysteem van mijn keuze gedefinieerd onder het knooppunt referentiepunten.

In dezelfde geest heb ik een bericht geplaatst om algemene informatie over het catia-kompas  te krijgen :https://www.lynkoa.com/forum/catia/utilisation-de-la-boussole-aussi-appel%C3%A9-robot-dans-catia

Via dit paneel kunt u "het lokale assysteem" selecteren . Aan de andere kant neemt CATIA niet mijn huidige coördinatensysteem (het eerste assensysteem binnen coördinatensystemen) voor de definitie van deze aanzichten.

Vervolgens verander ik met de functies "Swap base and YZ plane" (zie screenshot) de oriëntaties van mijn kompasmarkering. Ik kan het kompascoördinatensysteem echter niet aanpassen aan mijn assysteem in het coördinatenknooppunt dat zich in het huidige coördinatensysteem bevindt.

PS: Ik ben ook geïnteresseerd als je de acties van dit paneel bij zeefdruk kent om te leren hoe je dit kompas kunt manipuleren;

Bij voorbaat dank voor uw advies.

Hallo

Het is het coördinatensysteem gedefinieerd als stroom dat de oriëntatie van de aanzichten bepaalt (voor, achter, rechts, enz.)

Niet het kompas.

Wanneer u het huidige coördinatensysteem wijzigt en de oriëntatie ervan verschilt van het vorige , verandert de oriëntatie van de aanzichten.

2 likes

Juist. Dank je wel Franck. Door de referentieset te wijzigen in actueel, kon ik de weergave krijgen die ik wilde.

Aan de andere kant, wat is het doel van de optie "gebruik lokaal assysteem" van dit kompaspaneel?

Oriënteer het kompas

local.mp4

perfect, je antwoordt me perfect