Het type van een aangepaste eigenschap in bulk wijzigen

Hallo 

momenteel in Solidworks 2017 hebben we een aantal bestanden in onze database, en kunnen zelfs dateren uit de jaren 2000. In al onze bestanden vinden we een gemeenschappelijke aangepaste eigenschap, over het algemeen van het type "tekst", maar die om de een of andere reden voor sommige bestanden in het type "getal" wordt gevonden. 

We hebben onze behoefte al gegoogeld, maar zonder een antwoord te kunnen vinden:

- Is er een tool waarmee u het type van een bekende aangepaste eigenschap in bulk kunt ophalen?

- En zo ja, een tool waarmee u het type van deze eigenschap kunt wijzigen in het type "tekst"?

Ter informatie: we hebben alle myCADtools 2017-tools.

Alvast bedankt voor je feedback!

Hallo

Heeft u het geprobeerd met de tool "BatchProperties" van myCADtools?

U kunt een eigenschap maken (bijvoorbeeld Toto) die de waarde van de eigenschap (Project) ophaalt en vervolgens deze eigenschap "Project" verwijderen . De aangemaakte eigenschap is van het type "Tekst".

Vriendelijke groeten

batchproperties.png
1 like

Bedankt voor je snelle reactie!

Dit zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, wat mij stoort is dat de betreffende custom property aan de Solidworks kant wordt gebruikt om wat informatie in te vullen in het planblok, maar we werken ook onder PDM, en de datakaarten gebruiken deze eigenschap ook. Daarom wou ik dat ik de naam van het pand niet hoefde te veranderen.

Hallo weer,

U kunt het tegenovergestelde doen, de eigenschap (bijv. Project) die u zojuist hebt verwijderd opnieuw maken door er de waarde aan toe te kennen van de eigenschap (bijv. Toto) die u hebt gemaakt, en vervolgens verwijdert u optioneel de eigenschap (Toto) die niet langer nuttig is.

Vriendelijke groeten

batchproperties_1.png
1 like