De oriëntatie van de schets wijzigen

Hallo allemaal en een gelukkig nieuwjaar!!

Ik heb een probleem, dat je zeker nep zal lijken, maar ik word gek!

Ik leg mezelf uit, ik maak een schets op een oppervlak (so far so good). Ik verander de helling van mijn oppervlak (ik verwijder het niet, ik ga gewoon van 45° helling naar 90° verticaal). En dan, verdoving!! Mijn schets heeft zijn referentie al verloren (geen probleem, ik moet gewoon weer op mijn gezicht klikken) maar bovenal draait mijn schets 90° naar rechts (of links). Op CATIA kun je de oriëntatie van je schetsen kiezen (zelfs tijdens een update), het paradijs in het kort. Ik weet zeker dat er op SW ook deze mogelijkheid is (nou ja, ik hoop meestal).

Als iemand de oplossing heeft, kan ik dat dan weten?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Hallo @Floris.Morales

Blij je weer te zien na zo'n lange afwezigheid op het forum :smiley:

Kun je je stuk posten, want voor het oppervlak is het iets ingewikkelder dan schetsen op een plan.

Met uw onderdeel kunnen onze oppervlakte-experts u zeker de juiste oplossing bieden.

Vriendelijke groeten

Hallo Zozo,

Het is een eenvoudig volume. Inderdaad, ik heb me slecht uitgedrukt, vervang "oppervlak" door "gezicht"

Bedankt

Hallo
Heb je een beeld, het is altijd veelzeggender :slight_smile:
Heb je geprobeerd je schets te maken via een vliegtuig op je oppervlak en niet direct op het oppervlak?
Want als je eenmaal naar je plan hebt verwezen vanuit je schets, kun je de normaal van je plan veranderen. Je klikt met de rechtermuisknop op je kaart en je hebt een " Normale inversie" icoon:
SLDWORKS_XegyJJAJIh

Anders, om je schets gemakkelijk te bewerken, heb je tools waarmee je je schets kunt roteren en verplaatsen. Bij het bewerken van je schets ga je naar Gereedschappen/Schetsgereedschappen en heb je Verplaatsen of Roteren:

++
Nicolaas

1 like

Hallo

Uw behuizing is gemakkelijk te reproduceren en dit is te danken aan het feit dat uw schets niet beperkt is tot twee assen of afmetingen vanaf de randen.

Aan de andere kant kan ik de inversie niet reproduceren, met andere woorden, de schets dwaalt rond aan de voorkant maar blijft correct georiënteerd.

Vriendelijke groeten
PS: Plaats alstublieft uw stuk of op zijn minst een gedeeltelijke weergave met een weergave van de creatieboom

1 like

Hallo
Om mijn leven niet ingewikkelder te maken, maak ik er een blok van en van daaruit kan ik ermee doen wat ik wil.
Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Hallo @OBI_WAN

Ik denk dat het blok niets verandert als het niet op twee randen, assen, vlakken wordt geblokkeerd.
Als mijn voorbeeld echter juist is, is de schets niet vervormd, hij beweegt alleen!

Zeg me of ik onzin praat of iets dergelijks :grinning:

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo
Wanneer een schets op een vlak wordt gemaakt, voegt het automatisch een nieuwe oorsprong en relatieve x-y-assen toe, die de projecties zijn van de oorsprong en assen van het absolute coördinatensysteem.
Wanneer de oriëntatie van het gezicht verandert, wordt het datumsysteem bijgewerkt. Als de oriëntatie verandert van 45 naar 90°, verandert het kwadrant zodat horizontaal/verticaal kan worden omgekeerd volgens de benodigde projectie.
Als de schets niet beperkt is tot het gezicht, zal deze de positie en oriëntatie van het relatieve coördinatensysteem volgen.
Dus de hierboven gegeven oplossing is de enige. Beperk de schets volledig ten opzichte van het gezicht. Vermijd H/V-beperkingen.

4 likes

@soring

Wauw! Petje af dus! Dat is een verklaring

BAM !

Re-BAM

Als ik dit lees voel ik me helemaal ontstoken (maar ik vertel het aan niemand :smile: )

Bravo Soring aarzelt niet om ons meer zo te maken! :blush:

Vriendelijke groeten