Verander de periode in een komma en vraag om hulp.

Hallo

Ik doe tekenen voor een stage bij DUT Werktuigbouwkunde .
Het komt voor dat ik plannen maak voor de VS, wanneer ik beoordeel, geeft het bedrijf graag zijn afmetingen weer in limietdimensie en plaatst het een schriftelijke annotatie met de nominale beoordeling.

Groothandel:
Nominale afmeting/limiet afmeting/nummering bel.

Dus, op mijn nominale dimensie, moet ik het in decimalen zetten en het gebeurt dat Windows een punt plaatst met het numerieke toetsenbord. Is het mogelijk om het in een komma te veranderen?

Tweede punt, is het mogelijk om de dimensie zo op te maken dat de nominale afmeting niet hoeft te worden gekopieerd en geplakt? Als ik bijvoorbeeld op een lengte klik, heb ik meteen de nominale afmeting en limiet tegelijkertijd?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
PS: Bij voorbaat mijn excuses voor spelfouten.

exemple_cote.png

Hallo

Als u een komma wilt weergeven in plaats van een punt, staat deze in de optie --algemeen > --> "Gebruik het standaard decimale symbool voor dimensies" zie bijlage

Fijne dag

symbole_par_defaut.jpg
1 like

Hallo Rim-b

Dit verandert de limietdimensie, maar aangezien mijn nominale dimensie in een notitie is geschreven, wordt de sleutel niet beheerd door Solid maar door Windows.

Daarom wilde ik weten of een volledig gepersonaliseerde offerte mogelijk is.

Als het Windows is, moet je naar de regionale opties van Windows gaan, maar wees voorzichtig, dit heeft invloed op het algemene gebruik van de machine, dus andere software (zoals XL).

Hoi @Thomas.Prsst 

"mijn nominale rating staat in een voetnoot" Wat bedoel je? Is het handmatig?

U kunt uw afmetingen eigenlijk op elke gewenste manier instellen in de "Documentopties". Vervolgens moet u de norm opslaan en uw tekensjabloon opslaan, zodat alle nieuwe plannen de juiste instellingen hebben. 

1 like

Hoi Rpicard,

Ja, de nominale afmeting is een annotatie in de handleiding en de afmeting met de lijnen is de afmeting maar in limiet.

Helaas heb ik het niet gevonden in de optie van het document

@Thomas.Prsst 

Het is riskant en onconventioneel om afmetingen in handmatige notities te zetten. Ik zal je adviseren om 2 keer je afmeting in te voegen: één keer in limiet en één keer in normaal. De manipulatie is net zo lang als het maken van een notitie, maar minder riskant in het geval van een verandering in uw 3D.

Hiermee wordt ook je komma ingesteld.

2021-05-05_10h11_29.png
4 likes