Een tekening wijzigen zonder de tekening te wijzigen, enz

Hoi allemaal!

Hier is mijn probleem:

Ik wil een tekening van een tekening op Solidworks 2015 wijzigen zonder dat het mijn tekening zelf wijzigt.

Ik ken het nieuwe blad - Nieuwe tekenfunctie, maar op een bestaand plan weet ik niet of het mogelijk is...

Bedankt voor je walkthrough...

Klik met de rechtermuisknop op je werkblad (onderaan, waar je een nieuw blad maakt) => eigenschap. Vervolgens kies je je nieuwe formaat

6 likes

Hé hé! Ik had er niet over nagedacht... Goed gedaan!

Snel! Duidelijk en duidelijk!! PERFECT!

Bedankt CoinCoin.

1 like

Hallo

Op uw tekening, op uw werkblad, buiten aanzichten, klik met de rechtermuisknop op "Eigenschappen". Onder "Grootte/Formaat van de basiskaart" heb je een lijst met achtergronden (als je SW correct is geconfigureerd en ingevuld). U kunt er een selecteren. Als u een andere achtergrond wilt, ziet u een knop "Bladeren". Van daaruit kun je een andere basiskaart gaan halen. Druk vervolgens op "Oké" en uw basiskaart zal veranderen, niet uw weergaven.

U kunt het ook openen in de Feature Manager (boomstructuur) door met de rechtermuisknop op "Eigenschappen" te klikken op de rij "Xsheet"

Edit: een beetje lang... :)

1 like
Hallo, met de Coin37coin-methode kunt u het formaat wijzigen. Om het bestand daadwerkelijk te wijzigen, moet u deze macro gebruiken:

https://gupta9665.wordpress.com/2009/08/21/how-to-change-sw-file-system-options/

Of het hulpprogramma Axemble

Ik moet vaak van formaat veranderen.

Persoonlijk gebruik ik vrij eenvoudige macro's...

Afbeelding weergeven

convertion.png
2 likes

Geweldige macro's! Ik ga dit allemaal eens nader bekijken... Bedankt! :)

Nadat ik met de rechtermuisknop op het tabblad van het blad heb geklikt, eigenschappen en vervolgens op opnieuw laden (noot van de redactie: mijn gewijzigde tekening) is genoeg voor mij, dit is een snelle manipulatie die ik vind...

".PL", ik begrijp je opmerking niet, het verandert het bestand voor mij door deze manipulatie uit te voeren??? Omdat ik de nieuwe tekening opnieuw laad, raak ik hem na het formaat niet meer aan... Ik denk dat je CoinCoin moet corrigeren, die spreekt over formaat en niet over tekenen.

Bedankt

recharger_mise_en_plan.jpg
1 like
Sorry inderdaad mea culpa, ik dacht dat het niet werkte!
2 likes

Ja, 2 klikken is snel, maar één is nog sneller!

Dan gebruik ik het vooral om de achtergrond te veranderen, niet per se het formaat.

Sterker nog, van het ene op het andere jaar is mijn achtergrond veranderd. Maar als je een tekening opent met de oude basiskaart, moest je verschillende manipulaties uitvoeren om de nieuwe te laden, terwijl hier één klik en het is ok

1 like