Interne chat op 2D

Hallo

Ik heb een kleine vraag, ik probeer te weten of er een manier is om een soort chat te hebben over SLD-bestanden*

in feite zou het uitwisselingen tussen tekenaar / CDP / Validator mogelijk kunnen maken.

Persoonlijk ben ik een validator en sommige van mijn cartoonisten produceren veel "afval". Tot op de dag van vandaag heb ik notities buiten het kader gezet om hen te vragen punten in het plan te corrigeren, maar ik kan me voorstellen dat een chatvenster op het taakvenster bijvoorbeeld praktischer zou zijn. Iets interns natuurlijk

Droom ik, is het denkbaar, of bestaat het al?

Bedankt voor je feedback

Hallo

Er is al het "ontwerplogboek": je hoeft het alleen maar te activeren en te gebruiken > het uit de help te bekijken

2 likes

En ook sinds 2020 geloof ik dat de markeringsfunctie:

https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/r_markups.htm

1 like

Ik ga proberen het ontwerpdagboek op te zetten waarvan ik denk dat ik kan doen wat ik wil.

Wat betreft de markering van 2020, ik ben nog steeds in 2017 dus ik denk dat het niet van toepassing is.

Bedankt voor je feedback

Hallo, je zou ook Labels kunnen gebruiken als je in PDM werkt:

http://help.solidworks.com/2019/French/EnterprisePDM/FileExplorer/c_labeling_files_and_folders.htm

Dank u voor uw antwoorden.

Op dit moment speelt het design journal meer in op mijn behoeften.

In feite geef ik commentaar op de correcties die moeten worden aangebracht in de plannen die ik moet valideren, en er is soms veel verspilling aan deze plannen. Dus ik moet me soms openstellen.

Voor de markering ben ik helaas nog in 2017 dus als de functie in 2020 verschijnt is deze voor mij te kort.

Voor de labels heb ik net gekeken, maar het tekstvak lijkt me licht en ik weet niet of het erg bevorderlijk is voor een gesprek.

Ik hoopte misschien meer op een mycadtools met een SMS- of Whatsapp-venster aan de zijkant. Ik heb dit op mijn ERP staan, zie bijgevoegd bestand (aan de rechterkant van het scherm)

als het niet bestaat, Visiativ, hier is een tool die moet worden ontwikkeld.

Bedankt allemaal, natuurlijk ben ik altijd geïnteresseerd als je andere manieren ziet

Vriendelijke groeten

Laurent

chat_erp.jpg

Uiteindelijk zijn we begonnen met de commentaarfunctie van SW.

Maar het probleem is dat u in dit venster, eenmaal geopend, niet langer op de kaart kunt navigeren.

Misschien ga ik de design log functie proberen.

Ik ben altijd op zoek naar andere oplossingen als je dat hebt natuurlijk.

Dank u allen voor uw advies en een goede vakantie voor u...

Vriendelijke groeten

Laurent

Gebruik er anders een buiten solidworks zoals teams of andere, met screenshot en annotatie met een overdracht.

Ik had erover nagedacht, maar ik wilde iets dat met het dossier te maken had

we hebben 20000 PN's en we voegen er elke maand honderd aan toe.

aan de andere kant, als iemand weet of het mogelijk is om het woord van het ontwerptijdschrift te vervangen door een One note-bestand dat ik geïnteresseerd ben, eenvoudiger voor de toevoeging van selectievakjes of kleine pictogrammen zoals belangrijke aandacht etc etc ...

Toch bedankt voor het idee