Hoi allemaal
Ik heb een macro die ik start via een Excel-nomenclatuur. Het stelt me in staat om de eigenschappen van onderdelen en samenstellingen te wijzigen en om plannen op te slaan in PDF en DXF, evenals onderdelen in STEP om mijn productiebestanden voor te bereiden. Ik wil erop wijzen dat je bij het uitvoeren van de macro SolidWorks niet open ziet staan of de onderdelen/vlakken open en dicht ziet.
Maar hier is het ding, mijn probleem is dat we werken met de 2022-versie en een van onze klanten werkt met de 2021-versie en installeert een werkomgeving voor hun versie van SolidWorks op onze werkstations.
Mijn vraag is dus de volgende: kunnen we uit Excel kiezen welke versie van SolidWorks we openen (ik zou dit via een UserForm doen denk ik)? Mijn kennis van VBA is beperkt, alles wat ik tot nu toe heb gedaan heb ik gedaan door rechts en links te kiezen op internet. Voor het deel van de code dat specifiek is voor SolidWorks-commando's (het deel dat eigenschappen wijzigt is nog niet helemaal klaar, ik zet het hieronder niet):
Opening SolidWorks:
Stel SWAPP in = CreateObject("SldWorks.Application")
Opening en opname van het stuk in STEP:
Stel SWMODEL = SWAPP in. OpenDoc6(CHEMIN_PIECE, 1, 1, "", myError, myWarning)
SWMODEL. SaveAs2 FLD_LANCEMENT_TEMPO & CHEMIN_STEP, 0, Waar, Onwaar
Het plan openen en opslaan in PDF en DXF:
Stel SWMODEL = SWAPP in. OpenDoc6(CHEMIN_PLAN, 3, swOpenDocOptions_Silent, "", myError, myWarning)
SWMODEL. SaveAs2 FLD_LANCEMENT_TEMPO & CHEMIN_PDF, 0, Waar, Onwaar
SWMODEL. SaveAs2 FLD_LANCEMENT_TEMPO & CHEMIN_DXF, 0, Waar, Onwaar
Geopende documenten sluiten:
SWAPP. CloseAllDocuments True
SWAPP instellen = niets: SWMODEL instellen = niets
Kunnen we in plaats van de "Set SWAPP = CreateObject("SldWorks.Application")" een regel code hebben waarmee u de gewenste versie kunt openen?
Bedankt voor je hulp =)