DAO-keuze

Hallo

Ik ben momenteel onder invloed van een economisch ontslag, en dus met de mogelijkheid om recht te hebben op aanvullende opleidingen. Tot op de dag van vandaag, en de afgelopen 10 jaar, gebruik ik Solid Edge (v19) als ontwerper van speciale machines voor de landbouwindustrie in de Bordeaux-regio.

Vandaag vraag ik me af wat de mogelijke keuzes zijn:

Om mijn Solid Edge kennis compleet te maken?

Doe een Solid Works training?

Doe een Catia training?

Uw opmerkingen kunnen een goed advies zijn, om mij te helpen de juiste keuze te maken. Bedankt

Hallo

Solidworks blijft de meest gebruikte software. Je hoeft alleen maar naar de advertenties te kijken om dit (helaas) te zien.

6 likes

En dat zeg ik niet om Solidworks te verkopen, aangezien ik aan CREO werk!

3 likes

Hallo

Ik werk in de sector landbouwmechanica. Zo dicht bij de jouwe?

We gebruiken SW zoals de meeste van onze collega's of onderaannemers.

Ik wens je veel succes in je professionele ontwikkeling.

3 likes

Omdat iedereen werkt en Solidworks kent, kies je in plaats daarvan voor Creo in opleiding.

Hierdoor kunt u zich onderscheiden van de massa en met weinig concurrentie solliciteren bij bedrijven die op zoek zijn naar Creo-gebruikers.

S.B

8 likes

Hallo

In de sector van speciale machines is SolidWorks zeer wijdverbreid!

De landbouwmachinebedrijven die ik in mijn geografische gebied ken, bevinden zich ook op SW.

Veel succes voor de toekomst.

3 likes

Hallo

Ik denk dat het aanpassen van de ene software naar de andere geen enorme inspanning vereist!

Dus waarom zou u geen SolidWorks-ontdekkingstraining doen, die het meest voorkomt (om een goede basis te hebben en niet voor de gek te worden gehouden door beginnersfouten) en een van de gemakkelijkst te leren, plus een diepgaande training in andere software zoals Catia of Creo?

Succes!

Edit: Ik denk dat na 10 jaar gebruik van Solid Edge, een training slechts een minimaal voordeel zou hebben!

Het perverse effect voor een recruiter bij het zien van een cv met veel software kan zijn dat hij denkt dat je er geen enkele onder de knie hebt, dus pas het cv aan het bedrijf aan door de recente training te benadrukken!

En nog een laatste opmerking: er is nog steeds veel vraag naar AutoCAD!

3 likes

Grofweg ziet de meeste software er hetzelfde uit.

Dus, zoals geadviseerd s.b., ben je misschien beter af met trainen op een van de twee grote jongens Creo of Catia. Hierdoor kun je je onderscheiden van de massa op je cv.

En voor het moment, ik meer encoe dat je met Creo echt uitgaat ... heel weinig mensen gebruiken het in Frankrijk en je wordt daarom een zeldzaam goed voor bedrijven die ermee werken

2 likes

Dank u voor uw reactievermogen.

Creo, ik ken ik alleen van naam. Wat een verschil met de lijst met klassiekers SE, SW. Ik ken eigenlijk geen gebruikers. In de Gironde heb ik ook de mogelijkheid om mijn toekomstige zoektocht naar werk uit te breiden naar luchtvaart of luchtvaartonderaanneming. Wordt Creo ook in dit gebied gebruikt?

@+

Hallo:

De PB van training is dat als je het niet in de praktijk brengt, je het vrij snel vergeet.

Ik zou naar vacatures kijken.

Dit geeft een goed beeld van welke sectoren aan het  werven zijn en welke software als beste uit de bus komt

cao-emplois.com regio Aquitanië

Veel succes voor de toekomst

3 likes

De makkelijkste manier zou misschien zijn om in uw regio te zoeken op CAO-emploi bijvoorbeeld, door het aantal software-advertenties per regio te bekijken!

Bij Creo (voorheen Pro-Engineer) zijn er bijvoorbeeld 4 pagina's met antwoorden:

http://www.cao-emplois.com/intl/jobseeker/jobs/jrp.aspx?exCrit=st%3da%3buse%3dALL%3bCID%3dFR%3bSID%3dB%3bTID%3d0%3bLOCCID%3dFR%3bENR%3dNO%3bDTP%3dDRNS%3bYDI%3dYES%3bIND%3dALL%3bPDQ%3dAll%3bPDQ%3dAll%3bPAYL%3d0%3bPAYH%3dgt120%3bPOY%3dNO%3bETD%3dALL%3bRE%3dALL%3bMGT%3dDC%3bSUP%3dDC%3bFRE%3d30%3bCHL%3dIL%3bQS%3dsid_unknown%3bSS%3dNO%3bTITL%3d0%3bJQT%3dRAD%3bJDV%3dFalse%3bSITEENT%3dCEJ%3bMaxLowExp%3d-1%3bRecsPerPage%3d25%3bSOFTID%3dCESOF15

2 likes

Als je op zoek bent naar aero: Catia V5!

Edit: zoals aangegeven door @.PL, is er nog steeds veel vraag naar AutoCAD, en is het niet beperkt tot de industrie: technische bouwpakketten werken er bijna uitsluitend mee!

2 likes

Dit is steeds minder waar Benoit.LF. 

Ik had een interview gedaan in een civieltechnisch bedrijf dat me vertelde dat het overschakelde naar 3D om de interacties van de leidingen en bedrading met de plafondvloer te kunnen zien (ja, nou, elk heeft zijn reden om over te schakelen naar 3D hè)

Aan de andere kant, als je wilt overstappen op auto's of luchtvaart, is het Catia direct. (Dassault verplicht voor luchtvaart;) )

Creo is erg ... Angelsaksisch als een manier om dingen te doen. Maar het is erg goed voor de ondergrond (net als Catia).

Als het nuttig is om getraind te zijn, vind ik het niet oké om te zeggen dat het nutteloos is. Voor Creo bijvoorbeeld, ik had Pro-Engineer gezien tijdens mijn studie (7 jaar geleden) ... en is sindsdien niet meer aangeraakt. Vorig jaar moest ik overstappen naar Creo. 

Nou, hoewel de versie recenter is dan tijdens mijn studie, was ik blij dat ik door mijn "estudentine training" de omgeving kende en wist waar ik op moest letten. Want dat is echt het punt. Het is weten wat de software je wel of niet toestaat en weten hoe de software denkt.

3 likes

@coin37coin: Ik vraag om te zien! :-)

Ik werk met ontwerpers van fluïde ontwerpen (ventilatie, elektriciteit, sanitair, enz.), die aan grootschalige projecten werken: ze hebben maar één 3D-project gezien, dat was 3 jaar geleden! Al het andere gebeurt op AutoCAD!

1 like

@El pescaro,

Voor je SolidWorks training:

Axemble Bordeaux

Gebouw 3
Canteranne Park
31 Avenue de la Canteranne
33608 Pessac Cedex

Telefooncentrale: +33(0)5 34 46 01 79 - Fax: +33(0)5 61 72 16 74

1 like

Wat, zou je impliceren dat ze me hun concept tijdens het interview hebben oververkocht? ;)

Hoewel ik dat ook denk, denk ik nog steeds dat de civiele techniek op min of meer termijn ook zal migreren naar 3D. Ik werk nu een jaar een beetje met ze samen en ik heb het gevoel dat ze nog steeds serieus prikkelend zijn. Daarna is het alsof je overal dingen in vraag moet stellen die al jaren verankerd zijn

1 like

Hallo

Om het Bordeaux-gebied en SO in het algemeen heel goed te kennen...

Ja, een Creo (Pro-E) training zou het mogelijk maken om je te onderscheiden van de massa. Echter: hoeveel klanten op dpt 33, 47, 40? En wat meer is, in de landbouwmachines...

Het beste is om de vraag op een precieze en zeer concrete manier te stellen aan 4Cad ProE reseller

Voor SolidWorks minimaal 400 klanten in alle sectoren. Ze bevinden zich niet allemaal in de landbouwsector, maar er zijn enkele geweldige referenties.

Anders is het Catia: hier zijn we in de Aero-sector met andere problemen en andere soorten gebruikersbedrijven.

Vriendelijke groeten

3 likes

Nogmaals bedankt voor al uw antwoorden.

Autocad, ik denk dat ik het genoeg onder de knie heb, want nadat ik begon met skateboarden, ben ik zo'n 18 jaar geleden overgestapt op CAD. 

Normaal gesproken moet ik ook een persoon van het arbeidsbureau ontmoeten, als onderdeel van het CSP, die me in staat moet stellen een carrièrepad te kiezen.

De laatste tijd, in het bedrijf waar ik werkte (voor 15 jaar, en) vooral de laatste jaren, beheerde ik het dossier van het voorontwerp tot de gedetailleerde plannen (en ook de opvolging van fab. ). De CAD en SolidEdge bevielen me best goed (zelfs de V19). Als "oude ontwerper", en veel zelfstudie, heb ik nog steeds een beetje moeite om de stap van directe creatie in CAD te zetten. Na een paar uitdagingen te hebben gevolgd en eraan te hebben deelgenomen, voel ik mijn vertraging wanneer ik de presentaties van andere deelnemers ontdek en vooral de doorgebrachte en getoonde tijden (van Greg, Benoit.LF, Bart, franck.barraud, sbrousse of flegendre, onder andere bijvoorbeeld).

Vandaag denk ik erover om mijn zelfstudie voort te zetten op SEdge, thuis, evenals op SolidWorks (wat vergelijkbaar lijkt) met mijn pc (in de hoop dat het standhoudt). En vind me een Catia of Creo opleiding met misschien een stage om te manipuleren.

@PL, ik ben het ermee eens dat het niet erg goed is om te veel vergelijkbare snaren op dezelfde boog te hebben, maar mijn wens zou zijn om te volgen, om een zekere continuïteit te vinden, zonder de verkeerde weg te nemen.

Flegendre, bedankt voor het contact, ik heb al eerder contact met hen gehad.

In ieder geval nogmaals bedankt aan jullie allemaal, voor jullie aanmoediging.

Hallo!

Omdat je de 2 (SE en SW) hebt geoefend, kan SW je doen verlangen naar meer. QQ beter spul, maar een heleboel anderen eerder aan de onderkant van de lijn ...

Dus alleen de "basis" training, een "presentatie" van SW zou genoeg moeten zijn, maar als je toch bezig bent als het je lukt om iets anders te zien zoals Catia (Creo ik weet het niet), kan het je horizon verbreden:)

Veel plezier met trainen en een mooie toekomst voor jou!

(2 lic eco en een verhuizing achter mij ;))

1 like

Hallo

Ik denk ook dat CATIA-training duurder is dan andere software en geografisch moeilijker te vinden is. Het is niet onmogelijk om meerdere cursussen te combineren

Veel succes voor de toekomst