Keuze van software voor het ontwerp van een object met magnetische, mechanische en elektrische beperkingen

Hallo Lynkoa-gemeenschap!

Ik ben hier omdat ik je lantaarns nodig heb:)

Als onderdeel van een persoonlijk project ben ik op zoek naar een of meer software die kan worden gebruikt voor het ontwerp van een object dat zowel een mechanisch (kinetische en verticale beweging), elektrisch (spoel en led) onderdeel als een magnetisch deel (beheer van magnetische krachten, magneet) omvat.

Bij voorbaat dank voor uw genereuze antwoorden!

Hallo

Onze lampionnen zijn altijd aan!

Voor mechanisch ontwerp = Solidworks standaard mechanisch ontwerp.

Kinetische of beter gezegd kinematische  beweging = Solidworks standaard mechanisch ontwerp.

Elektrisch  (spoel en LED)  als het een weergave is van de objecten in het totale plan, dan is  het standaard mechanische ontwerp van Solidworks. Als het is om de bedradingsschema's te hebben, dan solidworks elektrisch (maar moet specificeren)

Voor het beheer van magnetische krachten is de enige software die bestaat die betrekking heeft op elektromagnetisme (en niet op de basismagneet  die permanente magneet wordt genoemd) Dus onbruikbaar voor concurrerende bewegingen van permanente magneten ;-)

Eén punt trekt echter mijn aandacht, want je zegt [[ kader van een persoonlijk project ]] het is nog steeds belangrijk om te weten dat voor de invoercollectie van de hierboven aangegeven software die "trèscherware" is, het noodzakelijk is om minstens 8000 € en een paar extra brouzoufs uit te breiden en dit zonder de software voor elektromagnetisme die een arm en een been kost.

Vriendelijke groeten

Hallo, anders moet je naar de concurrenten van SW (Autodesk / fusion360) die hun software aanbieden in een persoonlijke en non-profit context.

Hallo 

Dank u voor uw antwoorden!

Ik heb fusion 360 gedownload en ben eraan gaan werken, ik heb nog geen plug-in voor magnetische krachten gevonden. Maar er is een "fysieke" module met verschillende eigenschappen waar ik me nog niet in heb verdiept.

En Zozo_mp natuurlijk niet, het is niet voor een eeuwigdurende machine, voor wie houd je me aan!! :) Het onmogelijke is echt onmogelijk, geloof me!

Nogmaals bedankt!