Hallo, ik ben een student van de Faculteit Wetenschap en Technologie (bachelor in industriële techniek) van Tanger FSTT in Marokko . Momenteel ben ik bezig met de voorbereiding van mijn afstudeerproject PFE waarvan het onderwerp .; de studie van de perforatiemachine voor het legen van PET-flessen, blikjes en TetraBarik (LiquiDrainer). Geef me alstublieft meer informatie over de keuze van de motor en pomp voor een dergelijke machine (ik wil de procedure specificeren die voor dit onderzoek moet worden gevolgd)
Hallo
U moet eerst het benodigde koppel bepalen om over te brengen op de rollen. (De minst gemakkelijke)
Met P = C x omega krijg je de kracht.
Hiermee bepaal je het benodigde hydraulisch vermogen met Pmeca = Phydro x hydraulisch rendement, je krijgt het benodigde hydraulisch vermogen.
Dan krijg je met Phydro = P(druk) x Qv (volumestroom) het benodigde debiet.
Dan moet je het vermogen van de motor bepalen door met dezelfde formules te gaan, maar dan in omgekeerde volgorde, aangezien we vanaf nu van hydraulisch vermogen naar mechanisch vermogen gaan.
Wat betreft de keuze van het type pomp en de motor. Ik denk dat het orbitale elementen zullen zijn. Dan moet je de details bekijken bij je leverancier: maximaal toelaatbare druk, maximaal toerental...
De modelmachine is een elektromotor, waarschijnlijk driefasig, maar hij kan worden aangepast.
Het zou inderdaad nodig zijn om de inspanning te kennen of te bepalen die nodig is om een fles te doorboren en het aantal gelijktijdige contactpunten. Om ervoor te zorgen dat de machine niet permanent in de buurt van de stal staat, aarzel dan niet om deze waarde te verhogen.
Daarnaast moet de diameter van de rol worden bepaald. Om de flessen te kunnen "slikken", denk ik dat de diameter van de flessen niet groter mag zijn dan 10% (maximaal 20%) van de diameter van de rol.
Vervolgens kunnen we de remremformule gebruiken om het benodigde vermogen te bepalen.
Wat de pomp betreft, het lijkt erop dat deze niet nodig is. De vloeistof stroomt door de zwaartekracht via een rooster in een tank.