Software kiezen

Hallo allemaal,

Ik ben een beginner in CAD, ik ben een pianobouwer.

Ik ga een instrument ontwikkelen, maar er is ongeveer 20 ton horizontale druk van de gespannen snaren.

Ik gebruik Solidworks om te tekenen (ik ben een beginner, ik zou een goede training nodig hebben) en ik zou graag willen weten wat de beste software (of solidworks-patch) zou zijn om het metalen frame te berekenen en te ontwerpen dat deze spanning zal weerstaan.

Een vriend vertelde me over een software die zelf aan de nutteloze delen van het frame zou knabbelen, zodat alleen wat nuttig was overbleef.

Dank u voor uw antwoorden.

Jongste kind

SolidWorks is heel goed in staat om een ontwerp te optimaliseren

Zie onder andere deze video

https://www.3ds.com/fr/produits-et-services/solidworks/solutions-par-industrie/verification-de-conception-et-analyse/

@+

6 likes

De volledige berekening van SolidWorks is "Simulatie"

Afhankelijk van uw versie kunt u deze hebben

5 likes

Zie ook deze video

https://www.youtube.com/watch?NR=1&v=Iw35bJgHdwk&feature=endscreen

@+

2 likes

In beeld:

2 likes

Hallo aan jou,

Bedankt voor je antwoorden, ik had een vertegenwoordiger aan de telefoon die me vertelde dat er verschillende versies van de simulatietool zijn.

A priori volgen deze laatste niet de versies van solidworks standaard heeft niet speciaal de standaard simulatie.

Zijn er goedkopere concurrerende plug-ins? Omdat hij me de premium simulatie aanbiedt die de kleinigheid van 15.000 € waard is.

Ik ben niet slim genoeg om te weten welke versie voor mij geschikt is...

Bedankt

In feite is er SW Simulation Express en SW-simulatie.

SW Simulation Express is opgenomen in de SW-standaard, maar is erg eenvoudig. Hiermee kunt u alleen kort een maatvoering valideren .

SW Simulation maakt deel uit van SW Premium (en misschien Pro), maar kan inderdaad afzonderlijk worden aangeschaft (ik weet niet zeker of het interessant is).

Vanuit het oogpunt van de gebruiker is Express eenvoudig in gebruik, Simu is zeer compleet en vereist specifieke training (naast het hebben van de basiskennis op het gebied van rekenen).

Hallo Benjamin,

Ik denk dat ik denk uit wat je zei dat je een SolidWorks-standaard hebt.

Er zijn 3 soorten SW-licenties: > Standard, Professional en Premium.

In SolidWorks premium is de module voor lineaire statische simulatie inbegrepen (samen met geometrie-optimalisatie).

Er zijn ook simulatiespecifieke licenties: Standard, Professional en Premium.

Deze verschillende versies bieden toegang tot verschillende simulatietools.

U moet dan de grenzen van de studies van uw project kennen (Lineaire Statica, Knikken, Frequentie...).

Dus om samen te vatten, in het geval dat u uw systeem niet alleen lineair wilt laten werken:

1/ "Upgrade" uw standaard SW naar SW Premium --> toegang tot de Linear Static simulatiemodule

of:

2/ Koop een standaard simulatielicentie --> toegang tot lineaire en frequentiestatica

Fijne dag

Julian

1 like

Hallo

Het is waar dat SW-simulatie Pro en Premium de C kosten*****

Het kan interessant zijn om te kijken naar wat er gebeurt met de uitgevers van gratis of bijna gratis producten.

We hebben simscale geprobeerd .com, ik denk dat het 3000 uur gratis is, je laadt je model en de berekening wordt bij hen gedaan! Zodat jij lekker kunt blijven werken aan je klus! U kunt het aantal processors kiezen dat zich bezighoudt met berekeningen.

Dit was het begin van de neergang van SW, dat zich treuzelde door veel te veel te veel te vragen voor software en modules, en dat bugs rapporteerde bij de eenvoudigste operaties.....

Een woord voor de wijzen!

In antwoord op Julien,

Nee, ik heb geen Solidworks Standard of een andere.

Ik ben dan ook een beetje verdwaald in al deze diverse en gevarieerde varianten.

Ik heb de Premium 1 maand getest, maar ik ben niet getraind... Ik ben zeker veel gegevens kwijtgeraakt.

Nu ga ik een software kopen, dus ik ging direct naar SW en de verkoper biedt me aan om een SW Standard en een Premium Simulation te nemen omdat ik moet simuleren en optimaliseren op basis van knik, scheur en frequentie.

Een vriend vertelde me dat ANSYS dit heel goed doet als een geweldig hulpmiddel voor optimalisatie. Dus belde ik Digicad, distributeur van ANSYS en ook Solid Edge die de verdiensten van de laatste prees en ook de aantrekkelijkere prijs in vergelijking met SW, maar er geen deel van uitmaakte.... Ik raak verdwaald.

Dus nieuwe vraag: Is SolidEdge net zo krachtig als SW voor 3D-tekenen, wetende dat ik muziekinstrumenten ontwerp dus in gelijmd hout of mechanisch gelaste of geschroefde metalen montage, geen vloeistof,

Voor simulaties en optimalisaties: knikken, vervorming, scheuren, loskomen, frequentie en optimalisatie.

Kunt u mij uitleggen tussen de twee oplossingen: SolidEdge en SW, dan SW Simulation en ANSYS

Hartelijk dank :-)

Jongste kind