Software kiezen

Hallo allemaal,

Ik ben een beginner in CAD, ik ben een pianobouwer.

Ik ga een instrument ontwikkelen, maar er is ongeveer 20 ton horizontale druk van de gespannen snaren.

Ik gebruik Solidworks om te tekenen (ik ben een beginner, ik zou een goede training nodig hebben) en ik zou graag willen weten wat de beste software (of solidworks-patch) zou zijn om het metalen frame te berekenen en te ontwerpen dat deze spanning zal weerstaan.

Een vriend vertelde me over een software die zelf aan de nutteloze delen van het frame zou knabbelen, zodat alleen wat nuttig was overbleef.

Dank u voor uw antwoorden.

Jongste kind

SolidWorks is heel goed in staat om een ontwerp te optimaliseren

Zie onder andere deze video

https://www.3ds.com/fr/produits-et-services/solidworks/solutions-par-industrie/verification-de-conception-et-analyse/

@+

6 likes

De volledige berekening van SolidWorks is "Simulatie"

Afhankelijk van uw versie kunt u deze hebben

5 likes

Zie ook deze video

https://www.youtube.com/watch?NR=1&v=Iw35bJgHdwk&feature=endscreen

@+

2 likes

In beeld:

2 likes

Hallo aan jou,

Bedankt voor je antwoorden, ik had een vertegenwoordiger aan de telefoon die me vertelde dat er verschillende versies van de simulatietool zijn.

A priori volgen deze laatste niet de versies van solidworks standaard heeft niet speciaal de standaard simulatie.

Zijn er goedkopere concurrerende plug-ins? Omdat hij me de premium simulatie aanbiedt die de kleinigheid van 15.000 € waard is.

Ik ben niet slim genoeg om te weten welke versie voor mij geschikt is...

Bedankt

In feite is er SW Simulation Express en SW-simulatie.

SW Simulation Express is opgenomen in de SW-standaard, maar is erg eenvoudig. Hiermee kunt u alleen kort een maatvoering valideren .

SW Simulation maakt deel uit van SW Premium (en misschien Pro), maar kan inderdaad afzonderlijk worden aangeschaft (ik weet niet zeker of het interessant is).