Mijn oude pc heeft het begeven, dus ik moet een nieuwe (laptop) kopen.
Ik moet Solidworks 2021 gebruiken (assemblages, realistische weergaven met de photoview 360 tool), Illustrator en Photoshop. Ik speel geen games, de andere toepassingen die ik ervan zou kunnen maken zijn kantoorautomatisering, internet en series kijken.
Het probleem is dat ik niet zo'n groot budget heb en daarom kan ik me geen pc veroorloven met een gecertificeerde grafische kaart zoals Nvidia Quadro. Ik zag twee computers met geïntegreerde grafische kaarten die het misschien zouden kunnen doen:
Is dit waarschijnlijk een probleem voor de assemblages op Solidworks? Of realistische weergaven (maar ik heb de Lenovo al voor elkaar zien krijgen)? Hoe zit het met Photoshop?
Inderdaad, de aangeboden computers zijn goedkoper dan de meeste op internet, maar nog steeds veel meer dan mijn budget dat niet hoger kan zijn dan 1000 euro...
Daarom zou ik willen kiezen tussen de 2 gepresenteerde computers (Honor en Lenovo) die er nog steeds fatsoenlijk uitzien, en de "minst slechte" nemen
Het hangt allemaal vooral af van het gebruik dat je van Solidworks wilt maken. Grootte van de assemblages, aantal onderdelen....? Hoe vaak je het gebruikt.
Niet-gecertificeerde grafische kaarten zijn vaak een probleem.
Ik ben een student, dus ik heb een paar vrij intensieve projecten gedurende het jaar, maar het is erg punctueel, de rest van de tijd gebruik ik het niet.
Het zijn kleine assemblages met kleine afmetingen (kleine voorwerpen van ongeveer 20 stuks om een idee te geven).
Ik vroeg me af of een van de processors of grafische kaarten in de computers die ik aanbood iets beter presteerde dan de andere voor dit soort gebruik? Maar als het echt niet past, ga ik misschien eens kijken naar de opgeknapte exemplaren.
Als uw keuze beperkt is tot de twee modellen die u aangeeft, selecteer dan de Lenovo voor zijn krachtigere processor. Het kan geschikt zijn voor het gebruik van SolidWorks dat u beschrijft (bescheiden assemblages...). De belangrijkste beperkingen van deze twee machines: - grafische kaarten: ze kunnen snel hun grenzen laten zien bij videobewerking of fotobewerking, of bij realistische rendering in SolidWorks. Met langere verwerkingstijden; - RAM van slechts 8 GB: het is acceptabel als er een speciaal videogeheugen is. Dit is niet altijd het geval bij geïntegreerde grafische kaart; - de SSD-schijf beperkt tot 256 GB. Een capaciteit van 512 GB zou de voorkeur hebben.
Voor het soort gebruik dat u overweegt, is een speciale grafische kaart geschikter dan de geïntegreerde chipset. Zonder zo ver te gaan als de pro-modellen, gecertificeerd maar erg duur, zijn er efficiëntere GeForce GTX-model nvidia-kaarten (voor laptops), zonder problemen met SolidWorks, met een speciaal snel geheugen, in staat om hoge resoluties te ondersteunen (denk als student aan een mogelijk gebruik in een dubbel scherm of met een videoprojector). Wees voorzichtig op dit laatste punt met ultradraagbare pc's, controleer of ze een HDMI- of DisplayPort-video-uitgang bieden.
Een snelle bestudering van het (overvloedige) aanbod op internet stelt u in staat om pc's van dit type te vinden voor een prijs van bijna 1000 €. Een voorbeeld door deze link te volgen van een machine die zogenaamd bedoeld is voor "gamers", maar die mij lijkt te voldoen aan uw behoeften. Er zijn er nog meer.