Keuze tussen Autocad en SketchUp Pro lay-out

Hallo

Ik ben nieuw op deze site en heb meteen een vraag:

Ik heb me aangemeld voor een stage op Autocad, maar ik vraag me af als ik zie wat ik met SketchUp (eenvoudig) kan doen en ik vraag me af of Autocad net zo gebruiksvriendelijk zal zijn in het maken als SUpro.

Ik ken Layout niet, de presentatie- en bewerkingssoftware die bij SUPro wordt geleverd. Het ziet er behoorlijk compleet uit, misschien niet zo compleet als Autocad.

Wat denk je?

NB: Ik heb een tekenopleiding in mechanische fabricage met baccalaureaat F1, behoorlijk begaafd in visie in de ruimte.

Ik heb geen probleem met computers (Mac weer) omdat ik het tekenen voor een vrij lange tijd heb opgegeven voor computerprogrammering en DTP.

A+

Hallo

Ga je kijken naar Dassault Systems? Drafsight is gratis.

http://www.3ds.com/fr/products/draftsight/free-cad-software/

Nu wil ik uw aandacht vestigen op het feit dat Autocad (of Draftsight) meer alleen voor 2D-gebruik zal zijn, in tegenstelling tot SketchUP Pro dat 3D is (maar dat beperkt blijft in vergelijking met de zwaargewichten in de sector.

Maak uw keuze met kennis van zaken :-)

Fijne dag

Yves

Hallo Yves,

Wat bedoel je met  "(maar die blijft beperkt in vergelijking met de zwaargewichten in de sector.)".

Ik denk dat het in termen van berekeningen, texturen enz. is.

Kent u Layout, is het geldig als een subprogramma van SUPro?

"Bewerken" is het enige dat ik niet heb kunnen testen met basis SU.

Ja, maar niet alleen. Het is ook beperkt in termen van functies. Het kan bijvoorbeeld heel geschikt zijn voor een ontwerper, ook al is het meer architectuurgericht, maar het is veel minder geschikt voor degenen die in de speciale machine werken.

Dus ik ken Layout door alleen naar deze functies te kijken. Ik weet niet wat het waard is in vergelijking met een AutoCAD of een DrafSight, maar op het eerste gezicht ziet het er best goed uit. Maar nogmaals, het hangt allemaal af van de activiteitensector en uw behoeften, dit is in de eerste plaats waar u naar moet kijken (naast weten of het op Mac draait omdat u op Mac bent)

De  keuze tussen zijn 2 software wordt meestal gemaakt op basis van wat je terug moet geven en aan wie.

Autocad

Voor 3D- en 2D-tekeningen met gedimensioneerde en gedetailleerde presentaties

Voor een dwg/dxf-client-opgelegd formaat

Schetsen

voor de bediening (vooral als je geen Autocad hebt gedaan)

Aangezien je een mechanische achtergrond hebt, zou ik je meer wijzen op autocad, dat in veel mechanisch georiënteerde bedrijven wordt gebruikt.

Maar is het echt voor mechanica, architectuur, het organische...?

Drafsight is een 2D-softwareprogramma dat erg lijkt op autocad LT

De grote in 3D zijn 3DSmax of blender (die gratis is)