Keuzes grijs bij het installeren van Solidworks

Hallo, ik heb een probleem met de installatiemanager van solidworks.

Ik had de nieuwste studentenversie op mijn pc geïnstalleerd. We hebben net Solidworks overgenomen via mijn bedrijf.

Dus heb ik Solidworks verwijderd om de normale versie te installeren. Behalve dan dat ik problemen heb met de installatiemanager.

Inderdaad, bij het aanpassen van de installatie zijn alle vakjes grijs, ik kan er geen enkele selecteren en daarom biedt het me alleen een update (van ongeveer twintig Mega) en niet de installatie zelf terwijl ik Solidworks niet meer op mijn pc heb.

Ter info, de software start correct, het controleren van licenties enz ...  Maar ik heb geen toegang tot elke keuze, de verschillende knoppen in de applicatie zijn ontoegankelijk. Bent u dit soort problemen ooit tegengekomen, zo ja, hoe kunt u dit oplossen?

Bij voorbaat dank.

Hallo

Controleer of alles is verwijderd. Ik denk dat er nog wel het een en ander in het register stond. Probeer een registeropschoonprogramma van het type CCleaner te gebruiken of, als u het kent, maak het register voorzichtig schoon.

Hou ons op de hoogte.

1 like

Ja, ccleaner en u kunt ook handmatig alle mappen met de naam Solidworks verwijderen

In programma's, in programmabestanden, in programmagegevens etc....

1 like

Wanneer u solidworks verwijdert, is er een optie die zegt dat het alles zal zijn, zelfs de toolbox.

Als de optie niet is aangevinkt, worden de eigenschappen van de installatie, dus serienummer en voorkeur, in het geheugen bewaard.

Dus CCleaner loste niets op ter info.

Inderdaad, er was een hel van een solidworks-database in het register. Ik zocht naar elke database met de woorden (solidworks) en (sldworks) en verwijderde ze handmatig. Het kostte me een goede twintig minuten, maar het resultaat is er.

Ik kon Solidworks normaal installeren alsof het nooit op mijn pc had bestaan. Er trad echter een fout op bij 86% tijdens de installatie van het onderdeel "solidworks plastics" die helaas in eerste instantie niet kon lukken, ik heb de module opnieuw opgestart om de fout te herstellen en het lukte bij de tweede poging.

Dank u voor uw hulp.